مسجد امام رضا (ع) را با توصیه مقام معظم رهبری به یک مسجد برقرار تبدیل کردیم


 مسجد امام رضا (ع) را با توصیه مقام معظم رهبری به یک مسجد برقرار تبدیل کردیم

حجت الاسلام واشقانی فراهانی گفت: مسجد امام رضا (ع) را به کمک خیران و مردم و با توصیه مقام معظم رهبری درباره برقرار بودن مساجد به یک مسجد برقرار در غرب تهران تبدیل کردیم.

حجت الاسلام «علی واشقانی فراهانی»، در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد امام رضا (ع) از زمانی که در سال 1385 تاسیس شد همه ساله جزو مساجد برتر در تهران بوده است، گفت: این توفیق را داشتیم که هم روسای مختلف مساجد (حجج والمسلمین حسین ابراهیمی، حاج علی اکبری، نوری زاده و محمد ابراهیم) از فعالیت های این مسجد تقدیر کرده اند و هم روسای ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور حجج والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی و همچنین حمیدرضا ارباب سلیمانی با حضور در مسجد امام رضا (ع) از فعالیت های این مسجد بازدید کردند.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) محله دهکده المپیک تهران افزود: من باور دارم که یک امام جماعت باید امام جماعت باشد نه صرفا یک پیش نماز. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یک سخنرانی بسیار مهم فرمودند که محدوده فعالیت های ما چند صد متر است چند کیلومتر و حتی چند ده کیلومتر است. ما امروز می توانیم ادعا کنیم که مسجد امام رضا (ع) مطابق با فرمایش این شهید بزرگوار فعالیت می کند به طوری که بنده تماس های مختلفی از اقصی نقاط شهر تهران و حتی کشور دارم.

وی ادامه داد: اکنون در حال رایزنی با دستگاه های مربوطه و برخی خیران هستیم تا مسجد بیمارستان امام رضا (ع) را در جوار مسجد امام رضا (ع) تاسیس کنیم و در این بیمارستان خدمات رایگان و نذورات مردمی به نیازمندان ارایه کنیم.

حجت الاسلام واشقانی فراهانی در ادامه با بیان اینکه باز ماندن درب مسجد امام رضا (ع) به صورت شبانه روزی سنت پیامبر اسلام (ص) است، گفت: ما با حداقل امکانات و بدون دریافت حتی یک ریال از دستگاه های دولتی در این مسجد را شبانه روزی باز نگه داشته ایم و این چیزی شبیه یک معجزه است، ما همه اینها را مدیون لطف خداوند متعال و همراهی مردم می دانیم.

وی اضافه کرد: تقریبا هر هفته از برخی نهادهای تبلیغات فرهنگی و حتی دستگاه ها و سالمندان و استادان در سایر شهرها با من تماس می گیرند تا بتوانند برای اسکان از فضای مسجد امام رضا (ع) استفاده کنند و ما تمام تلاش خود را می کنیم بهترین امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) افزود: ما در چند مناسبت مهم در طول سال به ویژه ایام فاطمیه، محرم، صفر و ماه مبارک رمضان میزبان مبلغان دینی از شهرهای مختلف هستیم.

حجت الاسلام واشقانی فراهانی در پایان گفت: یکی از دلایل موفقیت مسجد امام رضا و توسعه بخش های مختلف همچون مرکز بهداشتی پزشکی مهد کودک و آموزش احکام دینی، این است که ما همه این کارها را به صورت مستقل خودجوش و با کمک مردم انجام می دهیم. الحمدالله خواهران مسجد امام رضا (ع) و خواهران فرهیخته حوزوی ساکن در محله دهکده المپیک به ما در مدیریت این مسجد کمک می کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش