از معرفی آزادکاران اعزامی به مسابقات آسیایی تا حواشی در قهرمانی کشور


از معرفی آزادکاران اعزامی به مسابقات آسیایی تا حواشی در قهرمانی کشور

با پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور ملی پوشان ایران در مسابقات آسیایی مغولستان مشخص شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان- رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه‌ی انتخابی تیم ملی گرامیدشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم طی روز‌های ۲۲ تا ۲۴ دی ماه در مجموعه‌ی آزادی شهر گرگان برگزار و در پایان تیم مازندران، تهران و کرمانشاه به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را بدست آوردند و نفرات برتر مشخص شدند.

بر اساس چرخه‌ی انتخابی تیم ملی نفرات اول این مسابقات، جواز حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در شهر اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود را بدست آوردند.

نفرات دوم و سوم مشترک در چرخه انتخابی تیم ملی باقی می‌مانند و مجوز حضور مستقیم در جام تختی را به دست خواهند آورد.

سایر کشتی گیرانی که در مسابقات قهرمانی کشور بین نفرات اول تا سوم قرار نگرفتند مجوز حضور در رقابت‌های انتخابی جام تختی را خواهند داشت.

در این رقابت‌ها ۳۸۸ آزادکار از سراسر کشور در ۱۰ وزن به مصاف هم رفتند و ۶ مدال آور رقابت‌های جهانی نروژ یعنی حسن یزدانی، کامران قاسم پور، امیرحسین زارع، علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی از حضور در این مسابقات معاف شدند.

درگیری و حاشیه پس از فینال اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم

پس از برگزاری دیدار‌های فینال اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد، طرفداران کشتی‌گیران بازنده با ورود به محوطه تشک کشتی، نظم سالن را به هم ریختند.

پس از پایان مسابقه وزن ۹۲ کیلوگرم بین امیرحسین فیروزپور و احمد بذری، زمانی که بذری فن زد و پیش افتاد، مربیان فیروزپور معترض شدند که این اعتراض مورد موافقت قرار گرفت و در نهایت فیروزپور به عنوان قهرمانی رسید. اصغر بذری مربی این کشتی‌گیر با عصبانیت خطاب به کمیته فنی گفت: از ابتدا هدفتان این بود که فیروزپور پیروز شود. به دنبال آن تعدادی از اقوام و طرفداران بذری با پرش از روی سکو به محوطه تشک آمدند و قصد هجوم به‌سمت داوران را داشتند که مأموران نیروی انتظامی مانع آن‌ها شدند و معترضین را به بیرون سالن بردند.

اما مبارزه فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز با اعتراضاتی شدیدتر همراه بود. در مبارزه فینال سنگین‌وزن، یدالله محبی در حالی که ۷ بر یک از علی هاشمی پیش بود، موفق شد حریف خود را ضربه‌فنی کند و به عنوان قهرمانی برسد. پس از این مبارزه در حالی که محبی به‌همراه دیگر برادر کشتی‌گیر خود ارشک محبی، قصد داشتند به‌سمت سالن گرم بروند، تعدادی از طرفداران هاشمی با پریدن از روی سکو، به‌سمت برادران محبی حمله‌ور شدند که این‌بار نیز مأموران نیروی انتظامی مستقر در سالن با ورود به‌موقع خود مانع آن‌ها شدند.

این گزارش می‌افزاید اسامی برترین‌های اوزان دهگانه این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- رضا مؤمنی (مازندران) ۲- احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی الف) ۳- علی خرم دل (تهران الف) و شهداد خسروی (البرز الف)

۶۱ کیلوگرم: ۱- داریوش حضرتقلی زاده (خراسان شمالی) ۲- محمدباقر یخکشی (مازندران) ۳- مجید داستان (تهران) و سعید انوری (تهران الف)

۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد (مازندران) ۲- مرتضی قیاسی (لرستان) ۳- ابوالفضل حاجی پور (مازندران) و رحمان رحیم پور (فارس)

۷۰ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی یگانه جعفری (مازندران) ۲- علی اکبر فضلی (مازندران) ۳- یوسف کامرانی (همدان الف) و امیرمحمد یزدانی

۷۴ کیلوگرم: ۱- یونس امامی (تهران) ۲- محمدصادق فیروزپور (مازندران) ۳- حامد رشیدی (کرمانشاه) و محمدرضا سرگو (البرز)

۷۹ کیلوگرم: ۱- علی سوادکوهی (مازندران) ۲- بهمن تیموری (کرمانشاه) ۳- مصطفی قیاسی (لرستان) و حمیدرضا زرین پیکر (تهران)

۸۶ کیلوگرم:۱- محسن مصطفوی (آذربایجان شرقی) ۲- مجتبی اصغری (گیلان) ۳- علی منصوری (گلستان) و عزت اله اکبری (مازندران)

۹۲ کیلوگرم: ۱- امیرحسین فیروزپور (مازندران) ۲- احمد بذری (مازندران) ۳- مهدی حاجیلوئیان (همدان الف) و سبحان اصغری (گلستان الف)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدحسین محمدیان (مازندران) ۲- اسماعیل نجاتیان (خراسان رضوی) ۳- حسین رمضانیان (قشم) و میثم عبدی (تهران)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- یداله محبی (کرمانشاه) ۲- سید مهدی هاشمی (مازندران) ۳- محمد مرادی (کرمانشاه) و علیرضا گرزبر (لرستان الف)

بیشتر بخوانید

اجرای چرخه انتخابی باعث افزایش سطح مسابقات قهرمانی کشور شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا