بیماری های قلبی منجر به آلزایمر می شود


به گفته دانشمندان، بیماری های قلبی می تواند مستقیماً باعث اختلال در عملکرد...

بیماری های قلبی منجر به آلزایمر می شود

به گفته دانشمندان، بیماری های قلبی می تواند مستقیماً باعث اختلال در عملکرد مغز شود که این موضوع به نوبه خود میزان پروتئین های ایجاد کننده آلزایمر را در مغز سه برابر کرده و در نهایت منجر به زوال عقل می شود.

به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که بیماری های قلبی باعث از بین رفتن یک عملکرد کلیدی مغز می ‌شود که فعالیت مغز و جریان خون را به هم مرتبط می‌ کند. در نتیجه این اختلال، مغز خون کمتری دریافت می ‌کند.

بررسی های انجام شده همچنین نشان می دهد این اتفاق در بیماران قلبی قبل از تجمع چربی در رگ های خونی مغز (آترواسکلروز) رخ داده و مقدمه ای برای زوال عقل است. گفتنی است تا به حال مشخص نبود که چگونه برخی از اشکال زوال عقل عروقی می توانند سال ها قبل از تصلب شرایین در مغز رخ دهند.
محققان در این مطالعات همچنین کشف کردند که ترکیبی از بیماری های قلبی و استعداد ژنتیکی برای ابتلا به بیماری آلزایمر، میزان بتا آمیلوئید را سه برابر می‌کند، پروتئینی که منجر به زوال عقل شده و آلزایمر را تسریع کرده و سطح یک ژن التهابی به نام (IL1) در مغز را افزایش می ‌دهد.

دکتر عثمان شبیر، استاد علوم اعصاب و انستیتوهای طول عمر سالم و نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه شفیلد، درباره کشف فوق گفت: بیماری آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل در سراسر جهان است و یافته های جدید ما نشان می دهد ؛به گزارش سیناپرس،بیماری های قلبی نیز یک عامل خطر اصلی برای آلزایمر و زوال عقل است. به نظر من برای درک بیشتر زوال عقل باید به بررسی بیماری های قلبی بپردازیم زیرا این موضوع بسیار مهم و کلیدی است.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: ما کشف کرده ایم که بیماری های قلبی در میان سالی باعث از بین رفتن اعصاب عروقی می شود. عملکرد اعصاب عروقی، مکانیزم مهمی در مغز ماست که میزان خون تامین شده به نورون های ما را کنترل می کند. اختلال در اعصاب عروقی به این معنی است که مغز در صورت نیاز و به موقع اکسیژن کافی دریافت نمی کند. این موضوع می تواند منجر به زوال عقل شود.

به گزارش خبرگزاریsinapress، این تیم تحقیقاتی در حال حاضر یک کمک مالی سه ساله از بنیاد قلب بریتانیا دریافت کرده است تا استفاده از داروی آرتریت که ژن التهابی IL1 را هدف قرار می دهد بررسی کرده و مشخص کند آیا این دارو می تواند اختلال عملکرد مغزی ناشی از بیماری قلبی را معکوس کرده یا کاهش دهد.
این تیم همچنین دریافتند که آسیب‌های مغزی می‌تواند تنظیم جریان خون مغز را مختل کند که این مساله توجیه کننده برخی علائم آلزایمر مانند زمین خوردن است. شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی eLife منتشر شده است.

مترجم: لیلی دهقان پور

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* بیماری های قلبی منجر به آلزایمر می شود[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن