مسمومیت 7 شهروند بجنوردی با گاز منواکسید کربن


مسمومیت 7 شهروند بجنوردی با گاز منواکسید کربن

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد از مسمومیت 7 نفر بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن خبر داد.

محمد حسن صحراگرد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: استفاده از دودکش آکاردئونی برای آبگرمکن و نبود کلاهک اچ، ۷ شهروند بجنوردی را دچار گاز گرفتگی و راهی مراکز درمانی کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه بامداد امروز در کمتر از یک ساعت دو تماس مبنی بر گاز گرفتگی به شماره ۱۲۵ اعلام شد که آتش نشانان با حضور در محل حادثه با شهروندانی مواجه شدند که به شدت دچار گاز گرفتگی شده و توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان شدند.

این مقام مسئول در آتش نشانی بجنورد افزود: در بررسی‌های به عمل آمده، علت این حوادث نشت گاز منواکسید از دودکش‌های غیر استاندارد آبگرمکن بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی بجنورد با اشاره به غیر استاندارد بودن لوله‌های فنری به عنوان دودکش بیان کرد: یکی از شایع‌ترین علل بروز مسمومیت با گاز مونواکسید کربن استفاده از لوله‌های فنری است.

وی گفت: استفاده از لوله‌های قابل انعطاف فنری (خرطومی یا آکاردئونی) به عنوان دودکش به دلیل سهولت در نصب، با استقبال عمومی مواجه شده اما دارای مشکلاتی است که درصورت بی توجهی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

صحراگرد اظهار داشت: استفاده از این نوع لوله‌ها به عنوان دودکش به علت تکنولوژی ساختی که به صورت لایه آلمینیومی روی هم پیچیده و در طول کل لوله دارای منفذ می‌باشد، غیراستاندارد و ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه افت فشار در این لوله‌ها زیاد است و تأثیر منفی در مکش سیال (دود) دارد، بیان کرد: این نوع دودکش‌ها، امکان آب بندی شدن در محل اتصال را به طور کامل ندارد و احتمال بازگشت محصولات احتراق به محیط زیاد است.

صحراگرد افزود: به دلیل نوع ساختار، این نوع دودکش با گذشت زمان شکل اولیه خود را از دست می‌دهد و به حالت آویزان درمی آید؛ همچنین احتمال ایجاد پیچ و خم‌های نامناسب در طول دودکش وجود دارد، ضمناً وزن خود لوله آکاردئونی می‌تواند در دراز مدت موجب خارج شدن آن از محل اتصال به دهانه دودکش‌های دیواری و منجر به بازگشت محصولات احتراق به محیط شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !