آیت‌الله صدیقی: گفتمان علوی باید گفتمان غالب جامعه باشد/ آغاز به کار ستاد بزرگداشت غدیر


آیت‌الله صدیقی: گفتمان علوی باید گفتمان غالب جامعه باشد/ آغاز به کار ستاد بزرگداشت غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس جلسه ستاد مرکزی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی گرامیداشت ایام‌الله مبارک میلاد نور با حضور مسئولان، نمایندگان نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور، فعالان فرهنگی مردمی و دستگاه‌های...

به گزارش خبرگزاری فارس جلسه ستاد مرکزی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی گرامیداشت ایام‌الله مبارک میلاد نور با حضور مسئولان، نمایندگان نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور، فعالان فرهنگی مردمی و دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد. این نشست باهدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت ایام‌الله میلاد نور (از ولادت جوادالائمه تا میلاد امام علی علیهم‌السلام) تشکیل شده است.

در این نشست آیت‌الله صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان ابعادی از فضایل و شخصیّت ارزشمند امیر مؤمنان علی علیه‌السلام به عنوان صراط مستقیم هدایت و سعادت بشریّت اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری بشریّت به این صراط مستقیم ، به این راه روشن الهی و به هدایت‌های ارزشمند و والای آن یگانه دوران حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بسیار نیازمند است و برماست که تلاش جمعی خود را به کار ببندیم تا با بکارگیری آموزه‌های راه گشای علوی و با استفاده از سیره، رفتار، سلوک و روش آن امام همام در تمامی شئون زندگی خود، در مدیریت و حکمرانی خود، در رفتار و کردار خود پوینده حقیقی این صراط مستقیم الهی باشیم و با عمل صحیح خود، معرّف واقعی این هدایت‌گران الهی در جهان بشویم.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اهداف تشکیل این ستاد و برگزاری این نشست گفت: ایام موفورالسرور میلاد نور فرصتی است مغتنم تا با تمام توان و با برنامه‌ریزی‌های عمیق، هدفمند و حساب شده و فراگیر به تبیین، ترویج، اشاعه و تبلیغ این آموزه‌های نورانی و معرفی این شخصیت‌های بی‌نظیر انسانی بپردازیم و جهان بشریّت را برای ظهور آخرین امام معصوم حضرت ولی الله الاعظم امام عصر ارواحنا فداه آماده کنیم.

وی ادامه داد: امسال این ایام مبارک مقارن با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است و بجاست که ابعاد مختلف اهداف انقلاب که همان ایجاد جامعه علوی و تحقق و اجرای حکمرانی علوی بود و هست را بیان کرده و نسل جوان و نوجوان کشور را نسبت به این اهداف والا آگاه کنیم.

صدیقی با اشاره به اینکه گفتمان علوی باید گفتمان غالب در جامعه باشد تا دولت و جامعه رنگ و بوی علوی پیدا کند، گفت: اوایل انقلاب مردم شعار می‌دادند ولایت فقیه ضد مَنم مَنم‌ها است، این شعار بسیار صحیح است. اما حرف زدن و حتی عمل کردن با زیر پرچم بودن و هماهنگ بودن با نظام، زمین تا آسمان تفاوت دارد، از این رو سه مرحله دعوت الی‌الله، عمل صالح و اعلان تسلیم تنها با ولایت عملی است.

آیت‌الله صدیقی: گفتمان علوی باید گفتمان غالب جامعه باشد/ آغاز به کار ستاد بزرگداشت غدیر

رئیس ستاد گرامیداشت ایام میلاد نور اظهار داشت: مردم جهان از حاکمان و مدیران جامعه و کشور خود عدالت ، احترام ، مدیریت و راهبری صحیح متناسب را می خواهند و دیگر از حرف و وعده های رنگارنگ فرسوده و خسته شده اند و به شدت تشنه عدالت، مرام، راه و روش و منش خاندان نبوّت و امامت هستند.

آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران گفت : باید همه فکر و ذکر خودمان را بکار بگیریم و با برنامه‌ریزی و مدیریت و اجرای صحیح تصمیمات ابتکاری و نو برای نهادینه کردن این آموزه‌های گره‌گشا در جامعه تلاش کنیم. لذا امروز بر همه دستگاه‌های مردمی و غیر مردمی و دولتی لازم است با تمام توان و ظرفیت خود به میدان بیایند و قطعاً با آمدنشان به این میدان وسیع، موجب رضایت خدای متعال خواهند شد و خاندان عصمت و طهارت نیز پشتیبان آنان خواهند بود.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان فضایل امام جواد علیه‌السلام گفت: امیدواریم شما بزرگواران باعمل درست خود برای امیرالمومنین (ع) تلاش کنید و عملتان باعث امید دادن به مردم و جامعه شود. خاندان نبوّت بسان همان کشتی نجات بشریتند و هرکس خودش را به این کشتی برساند قطعاً نجات خواهد یافت و طوفان‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... نمی‌تواند آنان را غرق کند و حتی اگر همه عالم را طوفان بگیرد، این کشتی آنان با به مقصد و نجات می‌رساند.

در ادامه حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر ضمن ارائه گزارش جامع و کاملی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: برای اینکه این ایام مبارک نیز مانند ایام مبارک دهه امامت و ولایت مردمی بشود لازم است ظرفیت‌های مردمی کشور برای مشارکت در این اقدام ارزشمند به میدان بیاید، لذا نیاز است هریک از دستگاه‌ها، نهادها‌، وزارتخانه‌ها و فعالان فرهنگی کلان کشور، دو اقدام اساسی را انجام بدهند.

آیت‌الله صدیقی: گفتمان علوی باید گفتمان غالب جامعه باشد/ آغاز به کار ستاد بزرگداشت غدیر

وی ادامه داد: ابتدا اینکه با نگاه ابتکاری و نو برنامه‌های پیشنهادی مورد نظر خود را تا یک هفته آینده به دبیرخانه مرکزی بنیاد ارائه کنند، دوم آنکه هر یک از دستگاه‌ها به فراخور ماموریت‌های ذاتی دستگاه خود یک برنامه کلان و در سطح ملی را نیز پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و به بنیاد بین‌المللی غدیر اعلام کرده و در ایام میلاد نور اجرا کنند.

ظریف‌منش با اشاره به برخی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ذاتی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی داخل و خارج از کشور گفت: به عنوان مثال وزارت راه و شهرسازی با توجه به اینکه روزانه میلیون‌ها مسافر از طُرُق مختلف در داخل و خارج از کشور با وسایل نقلیه مختلف جابجا و مراجعه دارد و می‌تواند با تولید محتوای مناسب علوی و توزیع این محصولات در قطارها، هواپیماها، پایانه‌های مسافربری و غیره تأثیر فرهنگی ارزشمندی را در سطح جامعه داشته باشد و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به راحتی از توان و ظرفیت هنرمندان کشور در راستای ترویج و تولید آثار علوی بپردازد. اینها نمونه‌های کوچکی است از ظرفیت‌های فراوان موجود کشور که با توجه به رویکرد مردمی دولت فعلی قابل استفاده و بکار‌گیری است و همت، پیگیری و مدیریت صحیح این طرفیت‌ها را می‌طلبد.

در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان دستگاه‌ها به بیان نظرات، پیشنهادات و نقاط ضعف و قوّت برنامه‌های گذشته و طرح ابتکارات و نوآوری‌های خود پرداختند.

آیت‌الله صدیقی: گفتمان علوی باید گفتمان غالب جامعه باشد/ آغاز به کار ستاد بزرگداشت غدیر

در ادامه با حکم آیت‌الله صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر رؤسای بنیاد بین‌المللی غدیر در وزارت‌خانه های، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو و راه و شهرسازی منصوب شدند.

احمدحیدری معاون وزیر نیرو، ایمان اسلامیان مشاور راهبردی وزیر راه و شهرسازی، سیدمحمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابوطالب شفقّت معاون وزیر کشور احکام مسئولیت دفاتر نمایندگی‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در این وزارتخانه‌ها به آنان اهدا شد.

آیت‌الله صدیقی هنگام اهدای احکام ضمن ارائه رهنمودهای لازم به بیان برخی از فضایل امیرمومنان علی علیه‌السلام پرداخت و گفت: ترویج اندیشه، فضایل و سیره امیرالمومنین (ع) به عنوان الگو و اسوه حسنه الهی و انسانی بسیار ضروری و حیاتی است.

نمایندگان حاضر هم آمادگی خود را برای خدمت به غدیر و صاحت قدسی مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و تبلیغ و ترویج تفکر و اندیشه والای علوی اعلام کردند.

آیت‌الله صدیقی: گفتمان علوی باید گفتمان غالب جامعه باشد/ آغاز به کار ستاد بزرگداشت غدیر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر