برای مهار پنالتی باید خوش شانس هم باشید / سنگ‌تمام پیام نیازمند برای مهدی طارمی


برای مهار پنالتی باید خوش شانس هم باشید / سنگ‌تمام پیام نیازمند برای مهدی طارمی

سنگربان ایرانی شاغل در لیگ فوتبال پرتغال در گفتگوی جدید خود به تعریف و تمجید از همبازی‌اش در تیم ملی و البته حس و حال مردم ایران نسبت به درخشش‌اش در پرتغال پرداخته است.

به گزارش "ورزش سه" پیام نیازمند در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرتغال توانست برای سومین‌بار در این فصل در ترکیب پورتیموننزه جای گیرد و مامور رساندن تیمش به مرحله نیمه‌نهایی بود، چرا که در دو مرحله قبلی هم پورتیموننزه با درخشش نیازمند در پنالتی‌ها توانسته صعود کند و این‌بار هم پائولو سرجیو بنتو حساب ویژه‌ای روی درخشش سنگربانی ایرانی خود باز کرده بود.

اما این بازی برخلاف دو مسابقه قبلی خود برای نیازمند و یارانش پیش نرفت و آن‌ها با تحملی شکستی 4-2 مقابل حریف لیگ یکی از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفتند.

حالا در گفتگویی با شبکه پرتغالی، پیام نیازمند دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران به صحبت درباره وضعیت خود و حضور در ترکیب پورتیموننزه و چگونگی لژیونر شدن و انتقالش به لیگ پرتغال پرداخته است. پیام همانطور که پیش از این هم بوده با زبان انگلیسی و با اعتماد به نفس جواب همه سئوالات را می‌دهد.

او درباره شرایطش گفته است: من از ایران آمدم، دروازه‌بان تیم ملی هستم و آقای پائولو سرجیو من را می‌شناخت، چون در ایران بودم و کارم خوب بود؛ جمعیت کشور من 80 میلیون نفر هست و همه مردم یا بهتر بگم بیشترشون فکر می‌کنم 70 تا 80 درصد فوتبال را دنبال می‌کنند. بازیکنان رو دنبال می‌کنند و هر خبری که درباره فوتبال باشه، پیگیری می‌کنند. پیگیر هستند چون فوتبال را خیلی دوست دارند.

برای مهار پنالتی باید خوش شانس هم باشید / سنگ‌تمام پیام نیازمند برای مهدی طارمی

پیام نیازمند درباره درخشش در تیم پورتیموننزه و واکنش هموطنانش گفت: به خاطر عملکردی که من اینجا داشتم، آن‌ها خیلی هیجان‌زده هستند؛ در کشور تیتر همه خبرها شده بود چون فکر می‌کنم در جام حذفی پرتغال خوب بودم. مردم کشورم وقتی دوستت دارند، از تو حمایت می‌کنند، حمایتی که انتظارش را ندارید .

نیازمند درباره این‌که آیا درخششی که پورتیموننزه داشت را در ایران هم داشته، پاسخ داد: یادم نمی‌آید که این کار را در ایران هم کرده باشم؛ فکر می‌کنم یکسری فاکتورها هست که بتوانی پنالتی‌ها را سیو کنی، اول این‌که ویدیوی زنندگان پنالتی را نگاه می‌کنم و این خیلی به من کمک می‌کند. ذهن بازیکنان را می‌خوانم که می‌توانم پنالتی را سیو کنم، مخصوصا در لحظات آخر.

دروازه ایرانی پورتیموننزه ادامه داد: فاکتورهای زیادی است اما راستش را بخواهید باید کمی خوش‌شانس هم باشید که یک پنالتی را سیو کنید؛ بیشتر روزنامه‌ها نوشته بودن: «قهرمان ایران، قهرمان ایران». حتی مردم کشورم هم به خاطر این تیترهای روزنامه به من افتخار می‌کنند. دوست دارم با عملکرد خوبم و شخصیتی که از خودم به بقیه را نشان می‌دهم، درهای بیشتری را به روی بازیکنان ایرانی باز کنم. خیلی خوشحال میشوم اگر این اتفاق در آینده رخ بدهد.

پیام نیازمند گریزی هم به درخشش مهدی طارمی داشت و گفت: وقتی طارمی از جنوب ایران کارش را آغاز کرد، کسی باورش نمی‌شد که طارمی به اروپا برود و این‌طور که می‌بینید بتواند بدرخشد؛ همین باعث شد بازیکنان ایرانی بیشتر خودشان را باور کنند که می‌توانند کارهای فوق‌العاده‌ای در اروپا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403