برگزاری ورکشاپ نقاشی در قوچان با حضور هنرمندان بزرگ خراسان


برگزاری ورکشاپ نقاشی در قوچان با حضور هنرمندان بزرگ خراسان

رکنا: ورکشاپ نقاشی باعنوان محاکات تا سپیدی اترک در قوچان با حضور ایرج خواجوی، سید رضا پرهیز و سایر هنرمندان نام آشنای خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، ابراهیم مطاعی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در حاشیه برگزاری ورکشاپ نقاشی در قوچان، گفت :از آنجا که برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری و آتی این است که در راستای آموزش در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری، بصورت ویژه ورود کند.

وی ادامه داد: 24 دی ماه ورکشاپی با عنوان محاکات تا سپیدی اترک با حضور اساتید بزرگ استان و شهرستان قوچان برگزار شد.

مطاعی، از حضور هنرمندان و نقاشان به نام خراسانی و قوچانی خبرداد و اعلام کرد :در این ورکشاپ یک روزه استاد ایرج خواجوی پدر نقاشی خراسان، استاد اسماعیلی کاتب بزرگترین قرآن جهان، سرهنگ ولی زاده از نقاشان برجسته خراسانی، استاد ماروسی و استاد سعیدی از هنرمندان قوچانی و خراسانی مشهور به همراه ٢۵ مهمان دیگر حضور داشتند که در ٣ قسمت نقاشی چهره، نقاشی ازمناطق به نام و لباس محلی قوچان و در قسمت سوم که بخش ویژه است، نقاشی از تمثال دو شهید کریمی و غلامیان توسط نقاشان قوچانی و مشهدی، این ورکشاپ برگزار شد .

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این ورکشاپ ها ارتقا سطح آموزش و به روز رسانی اطلاعات هنرمندان است، در خصوص هنرهای معروف قوچان، عنوان کرد: در بحث خوشنویسی قوچان جز اولین شهرهایی بود که دارای انجمن خوشنویسی شد و دارای اساتید بزرگی در این زمینه است.قوچانیان در حوزه خوشنویسی حداقل ۴ بار قرآن را به سبک های مختلف بازنویسی کرده اند و همچنین در حوزه موسیقی دوتار، نقاشی و عکاسی نیز دارای اساتید معروفی هستیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در رابطه با مقبره حاج قربان سلیمانی، از دوتار زن های مشهور قوچانی در جهان، گفت: فضا سازی انجام شده اما بعلت عدم بودجه نمی‌توان آنرا عملی کرد البته با همت و کمک خیرین و مسئولین فرهنگی شهرستان میتوان این مقبره و آرامگاه را ساخت.

وی درادامه، افزود :به مناسبت سالگرد فوت این بخشی قوچانی در تاریخ ٣٠ دی ماه از پارک حاشیه ای به نام حاج قربان سلیمانی رونمایی خواهد شد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری