98 خودرو گرفتار برف و کولاک در محورهای آذربایجان‌غربی رهاسازی شد


98 خودرو گرفتار برف و کولاک در محورهای آذربایجان‌غربی رهاسازی شد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: 98 دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک با 300 سرنشین در محورهای مواصلاتی این استان توسط تیم امداد و نجات این جمعیت رهاسازی شد.

امیر جعفرزاده روز شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا، افزود: این خودروها در محورهای نقده، ارومیه، نقده، پیرانشهر، اشنویه، تکاب، شاهین دژ، چالدران، آواچیق گرفتار شده بودند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر در محورهایی که بارش برف از آنها گزارش شده بود، مستقر شده و به خودروهای گرفتار شده امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزود: در این عملیات که خودروها درگیر برف و کولاک بودند، نیروهای امدادی هلال‌احمر اقلام خوراکی اضطراری نیز توزیع کردند،

وی افزود: منابع انسانی به کار گرفته شده در این عملیات رهاسازی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک شامل هشت تیم امداد و نجات با هفت نفر نجاتگر پرسنل و ۲۸ نفر نجاتگر داوطلب بود که با چهار دستگاه آمبولانس و چهار خودروی کمکدار امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید