آمادگی راهداری برای برقراری تردد ایمن در بارش‌های فارس


آمادگی راهداری برای برقراری تردد ایمن در بارش‌های فارس

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آمادگی کامل بخش راهداری استان برای سامانه بارشی پیش رو و تردد ایمن و روان در سطح راه‌های استان خبر داد.

علیرضا راستیار شنبه ۲۵ دی در جمع خبرنگاران گفت: در بارش‌های زمستانی روز گذشته، در ۸ شهرستان شاهد بارش برف و در ۲۴شهرستان شاهد بارش باران بودیم.

او ادامه داد: بر اساس الگوهای هواشناسی، پیش بینی بارش‌ها انجام شده بود و استقرار نیروها از قبل مشخص و برای ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای استان و ایجاد تردد ایمن و روان ۴۸۸ راهدار در عملیات راهداری زمستانی روز نخست بارش‌ها به کمک ۲۸۹ دستگاه ماشین آلات راهداری فعالیت کردند.

معاون راهداری فارس تأکید کرد: روز گذشته جمعه در ۱۴۸۸ کیلومتر از راه‌های استان عملیات برفروبی انجام شده و برای جلوگیری از یخ زدگی و برقرار ماندن تردد در محورهای مورد نیاز ۷۵۲ تن شن و نمک بر روی سطح راه پاشیده شد.

راستیار با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری عنوان کرد: در ۱۷۳ مقطع کوهستانی ریزش برداری از سطح راه انجام شده و تا پایان کامل بارش‌ها اکیپ‌های راهداری زمستانی بصورت شبانه روزی در سطح راهها به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

او همچنین در خصوص کمک رسانی به خودروهای گرفتار عنوان کرد: به ۱۷۶ خودروی نیازمند کمک رسانی و امداد رسانی انجام شده و همچنین ۲۱نفر مسافر در راه مانده در راهدارخانه اسکان داده شده است.

راستیار خاطرنشان کرد: عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با ۵۲ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در۶ هزار و ۴۰۰کیلومتر از راه های استان که نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می‌گیرد.

او گفت: هر سال پیش از آغاز بارندگی‌ها مجموعه راهداری در قالب طرح زمستانه راهداری آماده خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای است تا ۶۴۰۰ کیلومتر راه برف گیر، ۵۴ گردنه برف گیر به طول ۷۷۷ کیلومتر و ۴۱ مقطع مه گیر استان فارس برای عبور و مرور مردم امن باشند.

راستیار بیان کرد: استان فارس با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان‌های کشور را داراست که این موضوع در کنار قرار گیری در کریدور مرکز به جنوب و شرق به غرب، موقعیت حمل و نقل این استان را خاص و استراتژیک می‌سازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا