بارش باران و برف در نقاطی از کشور


یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. به گزارش میزان،‌ کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز برای شمال‌شرق، شرق، جنوب و جنوب‌غرب...

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان،‌ کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز برای شمال‌شرق، شرق، جنوب و جنوب‌غرب کشورمان، بارش و وزش باد، پیش‌بینی ‌می‌کنیم. شدت بارش‌های امروز در شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، فارس، یزد و بخش‌هایی از خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: امروز در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای‌خزر شاهد بارش پراکنده و متناوب برف و باران خواهیم بود که این بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود. در مناطق جنوبی کشور هم بارش‌ها به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است. فردا نیز در جنوب، جنوب‌شرق، شرق و شمال‌شرق کشور بارش‌ها ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی افزود: فردا با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب به کشورمان، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و غرب تهران، بارندگی‌ها تقویت می‌شود. شدت بارش‌ها فردا در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان و گیلان، نیمه جنوبی فارس، کرمان و هرمزگان، جزایر شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و خراسان جنوبی است. همچنین برای روز دوشنبه هم در غرب اصفهان و جنوب‌غرب کشور شاهد تداوم بارش‌ها خواهیم بود. این بارش‌ها تا روز چهارشنبه در کشور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:
هفته آینده در بیشتر مناطق کشور باران و برف می‌بارد

رفیعی خاطرنشان کرد: بارش‌ها در مناطقی که شدت خواهد داشت سبب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها می‌شود که کاهش دید را به همراه خواهد داشت. همچنین مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر نیز در استان‌های پربارش پیش‌بینی شده است. طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید رخ خواهد داد. آب‌های دریای‌خزر برای یکشنبه و دوشنبه و آب‌های خلیج‌فارس از امروز تا سه‌شنبه مواج و متلاطم است.

بنا به گفته این کارشناس هواشناسی، کاهش دمای ۷ تا ۹ درجه روز‌های یکشنبه و دوشنبه در مناطق شمال‌غرب و سواحل دریای‌خزر و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب‌غرب، مرکز و شرق کشور، پیش‌بینی شده است.

وی دربارهء آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری در برخی از ساعات ابری همراه با بارش باران و وزش باد است. حداکثر دمای تهران نیز ۱۲ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به ۵ درجه بالای صفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر