انتشار دوربین مخفی مالیدن خامه به صورت مردم واکنش‌های زیادی را برانگیخت+ فیلم


اسمش را گذاشته اند «دوربین مخفی»؛ همان تولیداتی که در همه جای دنیا هم مرسوم است و خیلی هم خنده می‌گیرد و خیلی هم از ویدئوهایشان استقبال می‌شود، ولی راستش آن چیزی که در این چندروز در ویدئویی بین مردم دست به دست می‌شود، به جای خنداندن باعث عصبانیتشان شده است.

انتشار دوربین مخفی مالیدن خامه به صورت مردم واکنش‌های زیادی را برانگیخت+ فیلم

به گزارش راهبرد معاصر، اسمش را گذاشته اند «دوربین مخفی»؛ همان تولیداتی که در همه جای دنیا هم مرسوم است و خیلی هم خنده می‌گیرد و خیلی هم از ویدئوهایشان استقبال می‌شود. درنتیجه در نگاه اول خیلی هم باید از آن‌ها بابت خنداندن مردم قدردانی کرد و برایشان هورا کشید، ولی راستش آن چیزی که در این چندروز در ویدئویی بین مردم دست به دست می‌شود، به جای خنداندن باعث عصبانیتشان شده است.


مثلا در این ویدئو دوربین را پای یک پله برقی کار گذاشته اند و مرد جوانی که روی پله برقی طرف مقابل قرار دارد، با وقت شناسی، یک بشقاب پر از خامه را به صورت آدمی که در طرف دیگر پله برقی در جهت مخالف او حرکت می‌کند، می‌کوبد و می‌گوید «خامه می‌قولی؟» آدمی که هدف این به اصطلاح شوخی قرار گرفته است، به طبع هول می‌کند، عصبانی می‌شود و سعی می‌کند مهاجم را بگیرد.

درنتیجه دو نفر به جهت مخالف روی پله برقی می‌دوند و لحظاتی را خلق می‌کنند که از نظر جماعتی خنده دار است. خاطرتان هست بعد از اتفاق‌های تلخ اصفهان و اسیدپاشی به صورت چند زن، چند ویدئوی شوخی از آب پاشی به صورت زنان منتشر شد و چطور باعث شد ترس و وحشت به جان آن‌ها بیفتد؟ راستش هرطور به این موضوع نگاه کنیم، این دست ویدئو‌ها نمی‌تواند خنده دار باشد. کاربران فضای مجازی هم البته به این موضوع واکنش نشان دادند.



مثلا یکی از آن‌ها نوشته بود: «‏این ویدئو‌های دوربین مخفی که ظرف خامه می‌کوبن توی صورت مردم و در می‌رن، در دفاعشونم می‌گن همه جای دنیا این جور چیزا هست. ما آیا مثل مردم جا‌های دیگه دنیا به نظر می‌آییم؟ شرایط و دلخوشی مون همون قدره؟ فک کن توی هزارجور مشکل اقتصادی و کلی فکروخیال و قسط و قرض غلت بزنی، بعد یه بیکار که خوشی زده زیر دلش باهات محتوا تولید کنه.» نکته اصلی ماجرا همین جاست. وضعیت شوخی در بحران آیا شبیه وضعیت شوخی در فضای غیربحرانی است؟

پاسخ روشن است. البته شوخی‌های بیجای صفحه «سهیل» با بیش از نیم میلیون دنبال کننده به همین جا ختم نمی‌شود. در مجموعه دیگری از ویدئوها، نمایشی بازی می‌شود که در آن دو موتورسوار گوشی را از دست مردم می‌قاپند و فرار می‌کنند. درحالی که تصویربردار این تولیدکننده‌های خلاق ویدئو در گوشه‌ای نشسته و از واکنش عصبی و درماندگی کسی که فکر می‌کند گوشی اش را از دست داده است، فیلم می‌گیرد تا بعدا در اینستاگرام منتشر کند و بگوید «لایک فراموش نشود».

بد نیست نگاهی به همین دور و اطرافمان بیندازید و تجربه‌های سرقت گوشی از آن‌ها را بشنوید. ببینید که چطور خاطره آن لحظه و وحشتی را که گرفتارش شده اند، با خود همه جا می‌کشند. مردان و زنان از صدای موتور هراس دارند و از تنهایی راه رفتن در یک کوچه خلوت می‌ترسند. خشم مردم از این ویدئو‌ها به دلیل یادآوری خاطرت تلخشان است، وگرنه هیچ کس از خندیدن بدش نمی‌آید./شهر آرا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تظاهرات شهرک‌نشینان به محل اقامت «بی‌بی» رسید