رضایی: تیم ملی عراق را با 2 گل شکست می‌دهیم/ امامی‌فر: هیچ باشگاهی در فوتبال ایران حرفه‌ای نیست/ کلانی: بی‌جا کردید که راست گفتید!


رضایی: تیم ملی عراق را با 2 گل شکست می‌دهیم/ امامی‌فر: هیچ باشگاهی در فوتبال ایران حرفه‌ای نیست/ کلانی: بی‌جا کردید که راست گفتید!

بازیکنان پیشین تیم ملی فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی بانوان به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کلانی، بیژن ذوالفقارنسب، رحمان رضایی، علی‌رضا امامی‌فر و ابراهیم میرزاپور؛ بازیکنان پیشین تیم ملی فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتبال بانوان به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا - هند به اظهارنظر پرداختند.

رضایی: تیم ملی عراق را با ۲ گل شکست می‌دهیم

رحمان رضایی، مدافع پیشین تیم ملی فوتبال اظهار داشت: تیم ملی فوتبال مسیر سختی را پشت سر گذاشته و الان هم باید با عراق بازی کند که امیدوارم با اتحاد، همبستگی و قدرت پیروز شوند. هیچ وقت نمی‌توانم نتیجه را به سود حریف پیش‌‎بینی کنم، هر چند حریف قدرت‌‎مندتر هم باشد. فکر می‌کنم ۲ بر صفر برنده بازی باشیم.

او در ادامه درباره شرایط لیگ برتر عنوان داشت: تیم‌ها با توجه به شرایطی که داشتند، محتاطانه بازی کردند و کار دفاعی خود را محکم انجام می‌دهند. با توجه به همین شرایط بازی‌هایی با اختلاف زیاد نداشتیم، اگر لیگ‌های معتبر دنیا مانند انگلیس و اسپانیا هر هفته بین ۲۰ تا ۳۵ گل زده می شود ولی فوتبال ما کار تاکتیکی دفاعی قوی‌تر از تهاجمی دنبال شده و یک مقدار از هیجان کاسته می‌شود. امیدوارم در نیم فصل دوم کار تهاجمی بیشتری را شاهد باشیم و آمار گل را بالا ببریم.
وی نهایتاً در مورد حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: سال‌هاست که فوتبال ما درگیر این جریانات بوده و هست. دو دهه این مشکلات را داریم و نتوانستیم خصوصی‌سازی کنیم و این دو تیم همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان است. باید یک تصمیمی گرفته شود که مشکلات حل شود. حیف است با این عقبه و قدرت در آسیا دو تیم خوبش حذف شود.
امامی‌فر: هیچ باشگاهی در فوتبال ایران حرفه‌ای نیست
علی‌رضا امامی‌فر، هافبک پیشین تیم ملی فوتبال اظهار داشت: به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بانوان تبریک می‌گویم، چون کار بزرگی انجام دادند. مراسمی که فدراسیون برگزار کرد حداقل کاری بود که باید انجام می‌شد. حضور بزرگان فوتبال ایران این نوید را می‌داد که تفاوتی بین اقایان و بانوان نیست.
وی در ادامه بیان داشت: با صحبت‌هایی که انجام شد بغض کلانی و روشن شکست که این بغضِ چندین ساله ماست. متاسفم که دغدغه اصلی خانم ایران‌دوست هتل و لباس تیم ملی بود. امیدوارم روزی برسد که خانواده‌ها در استادویم آزادی حضور داشته باشند و این بازیکنان جام قهرمانی را بالای سر ببرند.
مدیر کمپ تیم‌های ملی درباره توصیه به مدیران باشگاه‌ها عنوان داشت: فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته وظیفه خودش را به نحو احسن انجام می‌دهد. باشگاه‌ها هم باید الگو بگیرند، نگاه تصمیم‌سازان ما باید تغییر کند. امیدوارم روزی برسد که تفاوت بین آقایان و بانوان نباشد.
امامی‌فر پیرامون حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا تصریح داشت: همه می‌دانستیم که یک روز این اتفق می‌افتد. این موضوع دردآور است ولی امیدوارم کارگروهی تشکیل شود تا نکات مد نظر AFC برای باشگاه‌ها فراهم شود. از نظر من هیچ باشگاهی در ایران حرفه‌ای نیست، حتی تیم‌هایی که مجوز دریافت کردند. ما تا ابد نمی‌توانیم دروغ بگوییم، ذات ورزش حقیقت و لذت بردن است و باید به جای این کارها مدارک را کامل کرد.
وی در خصوص این که آیا تیم ملی می‌تواند از گروهش صعود کند، تأکید داشت: عملکرد اسکوچیچ و بازیکنان مشخص است و این نوید را می‌دهد کار به خوبی انجام شده. ما استعدادهای خوبی داریم و آنها به تیم ملی هم می‌رسند. روی صعود تیم ملی حرف و حدیثی نیست ولی باید هدفمان را تغیر بدهیم و بازی هایی ارائه کنیم که به دور بعد صعود کنیم.
وی در پایان گفت: ما به فوتبال دنیا با این بازیکنان نزدیک شدیم ولی امیدوارم بازی های خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شود که این تیم در آینده به موفقیت برسد.
میرزاپور: حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان، ضربه بزرگی به آسیاست
ابراهیم میرزاپور، دروازه‌بان پیشین تیم ملی نیز در این مراسم اظهار داشت: به عزیزانی که توانستند حماسه‌ای بزرگ به وجود بیاورند، خسته نباشید می‌گویم. کار بزرگی انجام داده‌اند و امیدوارم در مسابقات هم بدرخشند. بانوان تیم ملی فوتبال اگر ببرند یا ببازند برای ما عزیز هستند.
او درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان داشت: تیم ملی بزرگسالان شرایط خوبی دارد. ما همیشه دغدغه صعود به جام جهانی را داشتیم اما این بار خوشحالیم که چند هفته به پایان مسابقات صعود می‌کنیم.
میرزاپور درباره حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: نباید این شرایط برای فوتبال ما پیش می‌آمد و این دو تیم پرطرفدار از آسیا حذف می‌شدند. این اتفاق ضربه بزرگی به کل آسیاست. امیدوارم فوتبال ایران سخت‌گیری‌های AFC برای حرفه‌ای شدن را در پیش بگیرد.
کلانی: بی‌جا کردید که راستش را گفتید!
حسین کلانی، پیشکسوت فوتبال ایران صبح شنبه در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال زنان به جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: این یک رویداد جدید برای فوتبال ماست. الان این تیم، نماینده بانوان ما در آسیاست. کشور ما در شرایطی است که درباره این مسائل صحبت نمی‌شود. وقتی بازیکنان ما به این رویداد بروند، تمام دنیا آن را بازنمایی می‌کند و امیدوارم برخی افراد کوته‌فکر که توجهی به فوتبال بانوان نمی‌کنند، متوجه مشکلاتی که در این زمینه هست، بشوند.
وی در ادامه بیان داشت: بانوان‌ ما بسیار در کشور درخشان بوده‌اند و در ۸ سال جنگ تحمیلی می‌توانید آن را کاملا مشاهده کنید. در بیماری کرونا، خانم‌های پرستار ما خیلی فداکاری کردند اما به آن‌ها بی‌توجهی می‌شود و نباید با کوته‌نظری خودمان آن‌ها را نادیده بگیریم. آن‌ها مکمل زندگی ما هستند و بزرگ‌تر از همه چیز هستند. این رویداد می‌تواند قدم مثبتی باشد تا قدر بانوان ما بیشتر دانسته شود. ما در سنی که باشیم، این بانوان هستند که می‌توانند به داد ما برسند.
او عنوان داشت: من وقتی در آمریکا زندگی می‌کنم، متوجه می‌شوم که در بیشتر ارگان‌ها و دانشگاه‌های آمریکایی، از افراد و کاشفان ایرانی استفاده می‌شود. این باعث افتخار ماست اما از آن‌ها یاد نمی‌شود. مریم میرزاخانی یک استثنا بود که از او یاد شد اما امثال میرزاخانی‌ها خیلی وجود دارد. نقشی که بانوان ما در کارهای اجتماعی دارند بسیار قابل توجه است. نباید کسانی که هیچ درکی نسبت به این مساله ندارند، برای خانم‌ها تعیین تکلیف کنند. خانم‌ها سرور خانواده هستند.
کلانی درباره حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصریح داشت: اگر این دو تیم حذف نشوند، فیفا فوتبال ما را تعلیق می‌کند. الان افرادی هستند که راستگو هستند و افتخار می‌کنند که گزارش دادند که تیم‌های ما به این علت نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند. شما وقتی در جنگ شرکت می‌کنید، دشمن خود را شکست می‌دهید. ما الان با دنیا در جنگ هستیم ولی الان به خاطر راستگویی، دو تیمی که میلیون‌ها هوادار دارند، باید حذف کنیم؟ شما خیلی بی‌جا کردید که راست گفتید! شما در حدی نیستید که بخواهید راستگویی و دروغ گویی را ترویج کنید. ما می‌دانیم برخی از این افراد چه‌کاره هستند اما نمی‌توان بیان کرد.
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره انتخاب مدیرعامل جدید این باشگاه گفت: من خیلی ساده گفتم ایشان مورد تایید بنده نیستند، چون کارنامه ایشان درخشان نیست. شخصیتی باید در جایگاه مدیرعاملی پرسپولیس باشد که از سابقه خوبی برخوردار باشد. من از آقای وزیر خواهش کردم که رزومه ایشان را برملا کند. ممکن است من اشتباه کنم اما ایشان مورد تایید من نیست. مسائل ممکلت و مسائل باشگاه در اولویت زندگی من قرار دارد و از هیچ‌کسی هم ترس ندارم.
ذوالفقارنسب: در حال رایزنی برای کسب برائت هستیم
بیژن ذوالفقارنسب، مدافع پیشین تیم ملی فوتبال اظهار داشت: بسیار خوشحالم که دختران کشورمالن برای اولین بار در مسابقات مهمی شرکت می کنند. به دفعات تمرینات و اردوهای ان ها را دیدم. بسیار باهوش، با ذکاوت و تحصیلکرده هستند. تحت نظر یک مربی بسیار خوب هستند که پدرش هم فوتبالیست بوده، این ها موید این است که زحمت کشیدند و مانند یک خانواده با کاستی و مشکلات زندگی می کنند. بسیار خوشبینم که نتایج خوبی می گیرند. از عزیزی خادم باید تشکر کرد که چنین مراسم خوبی را برگزار کرد. ان شاالله با دست پر به کشور بر گردند.
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد حل مشکلات این باشگاه، عنوان داشت: مشکل همیشه دو صفحه دارد. یک صفحه خیلی قشنگ و خوش ترکیب است. یک صفحه هم مکدر است و کامل نیست. هنر مدیران در این است که هر دو صفحه را یکرنگ کنند. رضایت منطقی بین بازیکنان به وجود بیاورند. امکانات ورزشی مناسب را در اختیار آن ها بگذارند. حق و حقوشان را پرداخت کنند.
وی تصریح داشت: آن ها زندگی دارند. باید حقوقشان به موقع پرداخت و تعهدات لازم به هر شکل ممکن ایجاد شود تا بتوانند با دلگرمی و عزم بیشتری در اختیار تیم باشند و نتایج بهتری بگیرند. شدیدا در صدد هستند این کار صورت بگیرد یعنی بودجه لازم جذب شود.
ذوالفقار نسب با اشاره به موضوع حذف باشگاه‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: در مورد مشکلات بین المللی و مساله حذف باشگاه‌ها، پرسپولیس در حال رایزنی است تا برائت را بگیرد و بتواند در مسابقات حضور پیدا کند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود