برگزاری برنامه‌های ایام دهه فجر را به اعتبار گره نزنیم


برگزاری برنامه‌های ایام دهه فجر را به اعتبار گره نزنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر باید با محوریت مردم برگزار شود، نباید برگزاری برنامه‌های این ایام را به اعتبار گره بزنیم، تمامی دستگاه‌ها اجرایی دارای اعتبار فرهنگی هستند و باید از این اعتبار برای این برنامه‌ها هزینه کنند.

جعفر مردانی ۲۵ دی‌ماه در ستاد گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ایام‌الله دهه فجر یادآور ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی ملت ایران در شکست حکومت استبداد به رهبری امام راحل است، اظهار کرد: تجلیل از پیشگامان این نهضت باید در دستور کار قرار بگیرد، همچنین در این ایام باید عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی برای عموم مردم تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: حضور منسجم و گسترده مردم در صحنه رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود و شاخصه‌های مردمی بودن مسئولان، ساده‌زیستی، اخلاص، کار جهادی و تلاش برای رفع محرومیت عامل تدوام این انقلاب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۶ کمیته پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: مدیران و مسئولان این کمیته‌ها باید اهداف تعیین شده را دنبال کنند، تببین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در بین مردم به‌ویژه نسل جوان، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین دشمنی‌های استکبار جهانی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تقویت وحدت و انسجام در جامعه از جمله مهم‌ترین این اهداف است.

مردانی با بیان اینکه گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی تشریفاتی و نمادین نیست، گفت: تمامی اقشار مردم باید برای تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پای کار باشند و از انقلاب و نظام اسلامی صیانت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر باید با محوریت مردم برگزار شود، نباید برگزاری برنامه‌های این ایام را به اعتبار گره بزنیم، تمامی دستگاه‌ها اجرایی دارای اعتبار فرهنگی هستند و باید از این اعتبار برای این برنامه‌ها هزینه کنند و این اولین بار نیست که می‌خواهیم برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های ایام‌الله دهه فجر تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفت، عنوان کرد: باتوجه به بهبود شرایط کرونایی باید تلاش کنیم برنامه‌های این ایام به بهترین نحو برگزار شود.

مردانی با تاکید بر اینکه فضاسازی ایام‌الله دهه فجر در سطح شهرها و روستاها در دستور کار قرار بگیرد، یادآور شد: متولی فضاسازی در شهرها شهرداری و در روستاها دهیاری‌ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: کمیته‌های برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی در کمیته‌ها شرکت کرده و یا نماینده تام‌الاختیار معرفی کنند.

برنامه‌های دهه فجر مردمی برگزار می‌شود

در ادامه جلسه موسی انصاری- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این نهاد متولی برگزاری مراسمات ایام‌الله دهه فجر است، امسال برنامه‌های این ایام متفاوت‌تر از سالیان قبل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمنان در تلاشند تا بین مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی شکاف ایجاد کرده و همچنین با ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام را کمرنگ کنند، باید دستاوردهای ۴۳ سال گذشته برای مردم تبیین شود.

انصاری با اشاره به اینکه ۲۶ کمیته برای برگزاری برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، گفت: تمامی برنامه‌های این ایام مردمی برگزار خواهد شد و هیچ‌گونه اعتبار دولتی برای این برنامه پیش‌بینی نشده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید فضاسازی متناسب با ایام دهه مبارک فجر در شهرها و روستاها انجام شود، توضیح داد: کمیته نظارت و بازرسی از نحوه عملکرد کمیته‌ها تشکیل می‌شود و به‌صورت میدانی در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: نورافشانی شب ۲۲ بهمن‌ماه توسط نیروهای مسلح در مراکز شهرستان‌ها انجام می‌شود، افتتاح پروژه‌های عمرانی نیز در قالب برنامه‌های دهه فجر به‌عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی گنجانده شود، کمیته‌های برنامه‌های خود را تا دوم بهمن‌ها به شورای هماهنگی تبلیغات ارسال کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس