50 درصد از جمعیت شهری استان کردستان در محله‌های کم برخوردار ساکن هستند


50 درصد از جمعیت شهری استان کردستان در محله‌های کم برخوردار ساکن هستند

مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی کشور گفت: 50 درصد جمعیت شهری در محله‌های کم برخوردار در استان کردستان ساکن هستند.

منصور استادی امروز شنبه (۲۵دی) در جلسه بازآفرینی شهری استان کردستان اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۶۲ محله کم برخوردار در ۹ شهرستان استان شناسایی و ۵۰ درصد جمعیت شهری استان در این محله‌ها ساکن هستند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ در ستاد بازآفرینی مصوبه‌ای صورت گرفت تحت عنوان برنامه اقدام مشترک که برای ۲۲ محله در ۸ شهر استان کردستان این برنامه مصوب شد.

استادی ادامه داد: طی گزارشی که دریافت شد، شهرداری‌ها ۲۹ درصد و دستگاه‌ها زیر ۲ درصد وظایف خود را محقق کرده بودند که همین امر نشان می‌دهد که تحقق عدالت صورت نگرفته است.

وی بر تحقق عدالت ورزی تاکید کرد و افزود: در صورت سکونت شهروندان در محله‌های ناکارآمد شهری، ۵۰ درصد از اعتبارات دستگاه‌ها را به بازآفرینی این محدوده‌ها اختصاص دهیم.

استادی در این جلسه درخواست کرد که آسیب‌شناسی و بازنگری برنامه اقدام مشترک سال ۹۷ را در دستور کار قرار گرفته شود و تدبیری اندیشیده شود که این تعهدات ارکان برنامه محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین خدمات محله‌های ناکارآمد شهری با هدف‌گذاری مناسب در قالب طرح توسعه محلات در اولویت قرار گیرد.

استادی خاطرنشان کرد: ۷ محله را در قالب طرح توسعه و تحول محلات کم برخوردار در استان در اولویت قرار گرفته که برنامه اقدامات مشترک این ۷ محله برای سال ۱۴۰۱ در این ستاد تصویب و نقش و سهم هر یک از دستگاه‌ها مشخص شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه