دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در آماده‌باش هستند


دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در آماده‌باش هستند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از اعلام وضعیت آماده‌باش به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان خبر داد ,و گفت: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی و اعلام هشدار نارنجی(آماده باش) از امروز شاهد بارش برف و باران به ویژه برف سنگین در اورامانات و بارش‌ها در مناطق غربی استان هستیم.

«امیر ظهرابی» روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا به احتمال کولاک به ویژه در گردنه های برف گیر استان اشاره کرد و افزود: از هم وطنان و هم استانی های عزیز تقاضا داریم از تردد غیر ضرور تا حد امکان در محورهای کوهستانی و برف گیر خودداری کرده و در صورت ضرورت تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند .

او تاکید کرد: راهداران آمادگی لازم برای بازگشایی و نمک پاشی محورهای برف گیر در آماده باش کامل قرار دارند.

وی همچنین از فرمانداران خواست با هماهنگی دستگاه‌های امدادی برای رخداد سیلاب در معابر شهری و احتمال بارش برف در محورهای مواصلاتی آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیریت مصرف سوخت و حامل های انرژی و نیز توصیه به کشاورزان برای پیشگیری از سرما زدگی محصولات گلخانه ای و کشاورزی از مواردی بود که ظهرابی بر آن تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به بارش برف در برخی از مناطق استان، افزود: در چند محور استان از جمله روانسر به پاوه و کرند غرب به سرپل‌ذهاب شاهد بارش برف بوده‌ایم اما این مسیرها برف‌روبی شده و درحال‌حاضر مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد.

او با بیان اینکه اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تابع پیش‌بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور است، عنوان کرد: ستاد بحران استانداری کرمانشاه آمادگی دارد که در صورت وقوع بحران احتمالی تمام اقدامات لازم را برای مدیریت آن انجام دهد.

ظهرابی افزود: از چند ماه قبل دستورالعمل اقدامات احتیاطی به همه دستگاه‌های مرتبط استان ابلاغ و تاکید شده‌ است که همه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث طبیعی انجام شود.

به گفته او، برخی اقدامات از جمله قطع سرشاخه‌های درختان و لایروبی رودخانه‌های حادثه‌خیز تا حد توان انجام‌ شده است اما در مجموع امکانات اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه زیاد نیست.

ظهرابی همچنین در پایان درباره وضعیت مصرف انرژی و احتمال وقوع مشکل در این زمینه نیز اظهار کرد: تا این لحظه مشکلی در میزان مصرف انرژی در سطح استان نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، با تقویت سامانه بارشی کنونی در سطح استان، بارش‌ها تا پایان هفته جاری ادامه دارد به طوری که شرایط ناپایدار، در نواحی غربی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار است و بارش که گاهی اوقات با رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید و احتمالاً با رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه است، سبب آبگرفتگی معابر عمومی می شود.

بارش‌های شدید باران در ۴۸ ساعت گذشته سبب آب‌گرفتگی و سیل در برخی مناطق استان‌های لرستان و ایلام، همسایگان شرقی و جنوبی استان کرمانشاه شده‌ است.

آن‌چنان‌ که هواشناسی استان کرمانشاه نیز پیش‌بینی کرده‌، هوای این استان تا پایان هفته جاری مساعد نخواهد بود و احتمال وقوع برخی مشکلات برای تردد شهروندان وجود دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات