کاهش 75 درصدی بارندگی‌ها موجب افت حجم آب مخزن سد دامغان شد


کاهش 75 درصدی بارندگی‌ها موجب افت حجم آب مخزن سد دامغان شد

سمنان-ایرنا- مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: کاهش ٧5 درصدی بارندگی و آبدهی چشمه علی، موجب افت حجم آب ذخیره شده در سد شهید شاهچراغی دامغان شد.

به گزارش ایرنا، مهدی قادری شامگاه شنبه به رسانه ها بیان کرد: حجم آب موجود در سد دامغان در حال حاضر ۱۳ میلیون متر مکعب است که در مقایسه با سال گذشته سه میلیون متر مکعب کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: کاهش وضعیت بارندگی طی سه ماه گذشته نسبت به بلندمدت و مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد برآورد می‌شود.

قادری با اشاره به بررسی وضعیت ورودی و خروجی سد شهید شاهچراغی دامغان، خاطرنشان کرد: ورودی و خروجی سد دامغان ۵۰۰ لیتر بر ثانیه و هم‌اکنون حجم مخزن ۱۳ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که در دی ماه سال گذشته، با ۱۶ میلیون مترمکعب حجم، سد دامغان در حال سرریز بود.

وی بیان داشت: علت اصلی این کاهش حجم، کمبود بارندگی، فقدان ورود آب ناشی از بارش‌ها و کاهش آبدهی چشمه علی است.

مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: چشمه علی یکی از مهم ترین منابع تامین آب مجموعه سد شهید شاهچراغی دامغان محسوب می شود و اکنون دبی چشمه علی ۶۲۰ لیتر بر ثانیه است.

به گزارش ایرنا، سد شهید شاهچراغی دامغان که افتتاح آن به ۶ اسفند ۱۳۸۳ بازمی‌گردد، این روزها از وضعیت خوبی برخوردار نیست و با کاهش حجم همراه است.

این سد با ظرفیت ۲۱ میلیون مترمکعب، در ۱۲ کیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد که نقش اصلی و کلیدی آن، انتقال آب چشمه علی به دشت‌های جنوبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی