رای دوم در تیم منتخب نیم فصل / اتفاق نظر فوتبال‌نویسهای پرتغالی روی طارمی


رای دوم در تیم منتخب نیم فصل  / اتفاق نظر فوتبال‌نویسهای پرتغالی روی طارمی

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو با عملکرد خوبی که در لباس این تیم داشت، در ترکیب منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر پرتغال قرار گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، حتی عدم گلزنی در 11 دیدار پیاپی نیز باعث نشد تا نام مهدی طارمی در ترکیب منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر پرتغال قرار نگیرد. مهاجم ایرانی پورتو که فصل را خوب آغاز کرده بود، در میانه های راه با بحران روزه گلزنی مواجه شد اما در ادامه و در روزهای پایانی سال 2021 و آغاز سال نوی میلادی، طوفانی ظاهر شده و به همان فرم ایده آل خودش برگشته است.

مهدی طارمی یکی از موثرترین بازیکنان پورتو طی دو فصل اخیر بوده است. مهاجم ایرانی تاکنون 9 بار در لیگ برتر پرتغال موفق به گلزنی شده و 7 مرتبه نیز پاس گل داده و با تأثیرگذاری مستقیم بر روی 16 گل در 17 بازی، علاوه بر پورتو، یکی از کلیدی ترین بازیکنان لیگ پرتغال محسوب می شود.

فصل برای آبی و سفیدهای بندرنشین خوب پیش می رود. آنها صدرنشین لیگ برتر پرتغال هستند و 3 امتیاز با نزدیک ترین تعقیب کننده خود فاصله دارند. دو بازیکن آماده به نام های لوئیس دیاز و مهدی طارمی باعث افزایش توان تهاجمی تیم سرجیو کونسیسائو شده اند و به همین دلیل است که به نظر بسیاری از روزنامه نگاران پرتغالی، این دو نفر بهترین بازیکنان نیم فصل نخست لیگ این کشور بوده اند.

رای دوم در تیم منتخب نیم فصل  / اتفاق نظر فوتبال‌نویسهای پرتغالی روی طارمی


در نظرسنجی که روزنامه رکورد از روزنامه‌نگاران به عمل آورده، طارمی با کسب 57 امتیاز در ترکیب منتخب نیم‌فصل نخست قرار دارد.

روزنامه معتبر رکورد پرتغال در یک نظرسنجی که میان خبرنگاران و علاقه مندان به فوتبال انجام داده، ترکیب منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر پرتغال را انتخاب کرده که نام مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو نیز در نوک پیکان خط حمله دیده می شود.

با نمراتی که رکورد به طارمی داده، او با کسب امتیاز 57 بعد از لوئیس دیاز 60 امتیازی دومین بازیکن ارزشمند نیم فصل نخست لیگ پرتغال لقب گرفته است. بازیکن ایرانی که این فرصت دارد تا در ادامه فصل بتواند با درخشش در لباس پورتو، حتی جایگاه نخست را نیز از هم تیمی خود بگیرد که با 13 گل و 5 پاس گل و تأثیرگذاری بر روی 18 گل، در جایگاه نخست قرار دارد.

البته تنها روزنامه رکورد اقدام به انتخاب ترکیب منتخب نیم فصل نکرده بلکه وب سایت زیرو زیرو نیز ترکیب 11 نفره به همراه 7 بازیکن ذخیره را برای نیم فصل نحست لیگ پرتغال انتخاب کرده است. این ارزیابی بر اساس امتیازهای فردی است که توسط روزنامه نگاران در 153 بازی انجام شده به بازیکنان داده اند.

رای دوم در تیم منتخب نیم فصل  / اتفاق نظر فوتبال‌نویسهای پرتغالی روی طارمی


وب سایت زیرو زیرو نیز اقدام به انتخاب ترکیب منتخب نیم‌فصل نخست کرده که نام طارمی در خط حمله دیده می شود.

در اینجا نیز مهدی طارمی با کسب 6.71 در خط حمله ترکیب منتخب قرار دارد و تنها لوئیس دیاز و رافا سیلوا نمرات بالاتری نسبت به مهاجم ایرانی پورتو کسب کرده اند. این وب سایت در تشریح عملکرد طارمی نوشته است: آخرین بازیکن ترکیب منتخب را باید از تیم صدرنشین لیگ انتخاب کنیم. مهدی طارمی با رکورد عالی گلزنی و پاس گل و کسب نمره خوب 6.71 به عنوان آخرین نفر این ترکیب منتخب انتخاب می شود.

طارمی باید تا پیش از حضور در اردوی تیم ملی، برابر تیم های بلننسس و فامالیکائو به میدان برود. دو تیمی که در رده های 16 و 18 جدول رده بندی قرار دارند و مهاجم بوشهری می تواند با گلزنی برابر این تیم ها علاوه بر افزایش آمار گلزنی خود در پرتغال، با روحیه بالایی در اردوی تیم ملی برای دو دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل عراق و امارات به میدان برود.

رای دوم در تیم منتخب نیم فصل  / اتفاق نظر فوتبال‌نویسهای پرتغالی روی طارمی


این خلاصه عملکرد طارمی در 17 بازی نیم فصل اول است. 9 گل، 7 پاس گل در لیگ برتر پرتغال و کسب نمره 6.71 از دید روزنامه نگاران وب سایت زیرو زیرو.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل