اطلاعاتی در مورد سیاره نپتون + مقاله و تحقیق در مورد سیاه نپتون


سیاره نپتون یکی از مجموعه سیارات منظومه شمسی است که دورترین سیاره از خورشید است و به همین دلیل دارای ویژگی های خاص و شرایط خاصی است که بسیار مود توجه علاقه مندان به علم نجوم می باشد. سیاره نپتون یکی از مجموعه سایارتی است که به دور خورشید در حال گردش می باشد. این […] نوشته اطلاعاتی در مورد سیاره نپتون + مقاله و تحقیق در مورد سیاه نپتون...

سیاره نپتون یکی از مجموعه سیارات منظومه شمسی است که دورترین سیاره از خورشید است و به همین دلیل دارای ویژگی های خاص و شرایط خاصی است که بسیار مود توجه علاقه مندان به علم نجوم می باشد.

سیاره نپتون یکی از مجموعه سایارتی است که به دور خورشید در حال گردش می باشد. این سیاره نسبت به دیگر سیاره ها در دورترین فاصله از خورشید قرار گرفته است. برای دیدن نپتون باید از تلسکوپ استفاده کرد. سیاره نپتون نور آبی رنگ دارد که به دلیل وجود گاز متان یا Ch4 می باشد. باید بدانید که این مولکول نور قرمز را جذب می کند. اگر شما هم می خواهید در مورد نپتون بخوانید، می توانید این مقاله و یا تحقیق را در مورد سیاره نپتون بخوانید.

سیاره نپتون و اطلاعاتی در مورد این سیاره

سیاره نپتون نخستین موردی بود که توسط علم ریاضی به عنوان کشف سیاره جدید ثابت شد به این ترتیب که به نظر نجوم شناسان می آمد که سیاره اورانوس به وسیله یک شی دیگر تحت تاثیر قرار می گیرد. این گونه بود که مشخص گردید این غول گازی سیاره نپتون است که سیاره اورانوس را تحت تاثیر قرار می دهد.

اطلاعات کلی

فاصله ای که این سیاره نسبت به خورشید دارد حدود ۳۰ برابر فاصله زمین از خورشید می باشد. دانستن این اطلاعات نیز مفید است که هر چند سیاره پلوتو در مداری دورتر از مدار نپتون به دور خورشید می گردد ولی هر ۲۴۸ سال یک بار سیاره پلوتو به مدت بیست سال وارد مدار نپتون می شود. در این زمان فاصله این سیاره نسبت به خورشید از نپتون کمتر می شود.

در مدار استوایی قطر این سیاره تقریبا ۴ برابر قطر زمین است. هر چند چگالی این سیاره نسبت به زمین کمتر است ولی وزن آن حدود ۱۷ برابر وزن زمین است. این سیاره در مداری بیضی شکل به دور خورشید در حال چرخش است که دارای ۱۱ قمر و چندین حلقه می باشد. باید بدانید که یک سال در این سیاره معادل ۱۶۵ سال در زمین است. این سیاره علاوه بر گردش مداری که به دور خورشید دارد دارای حرکت وضعی به دور خود نیز می باشد. یک دور وضعی کامل این سیاره به مدت ۱۶ ساعت و ۷ دقیقه انجام می شود.

اطلاعاتی در مورد سیاره نپتون + مقاله و تحقیق در مورد سیاه نپتون

حلقه ها و قمرهای این سیاره

سیاره نپتون دارای ۱۱ قمر شناخته شده می باشد. تریتون بزرگترین قمر این سیاره می باشد و به عنوان تنها قمر در منظومه شمسی است که بر خلاف سیاره مادرش در حال گردش می باشد.

همچنین این سیاره سه حلقه واضح و یک حلقه مات نیز دارد. آنچنان که به نظر می آید این حلقه ها متشکل از ذرات غبار می باشند. توجه داشته باشید که حلقه خارجی این سیاره با دیگر حلقه های سیاره منظومه شمسی متفاوت می باشد. این حلقه دارای سه بخش منحنی می باشد که نسبت به بقیه جاها روشنتر و متراکمتر است.

اطلاعاتی در مورد سیاره نپتون + مقاله و تحقیق در مورد سیاه نپتون

سطح و اتمسفر سیاره نپتون

دانشمندان بر این عقیده اند که این سیاره به طور کامل از هیدروژن، هلیوم و سیلیکات ساخته شده است. سیلیکات ها مواد معدنی هستند که بیشتر پوسته زمین را تشکیل می دهند. درون این سیاره با گاز های به شدت فشرده تشکیل شده است که اطراف آن را گاز های به شکل مایع احاطه نموده اند.

سیاره نپتون به وسیله لایه ای ضخیم از ابر های که با سرعت بالا در حرکت اند پوشیده شده است. آن دسته از ابر ها که در فاصله دورتر از سیاره قرار دارند عمدتا از متان یخ زده می باشند. دانشمندان بر این باورند ابر های که زیر ابر های نام برده شده قرار دارند از سولفات هیدروژن می باشند.

از لحاظ دمایی نیز باید برای شما بگوییم که این سیاره دارای دمایی حدود ۴۸ درجه کلوین می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»