شایع‌ترین علامت سرطان


شایع‌ترین علامت سرطان

بررسی ها نشان می دهد که احساس خستگی مفرط در هنگام بیدار شدن از خواب می تواند یکی از علائم شایع ابتلا به سرطان باشد.

به گزارش مشرق، علائم سرطان اغلب مبهم هستند و به درستی نمی توان هر علامتی را جزء نشانه های سرطان دانست. اما محققان سرطان انگلیس به تازگی اعلام کرده اند که علائم صبحگاهی هنگام برخواستن از خواب می تواند یکی از علائم مشکل آفرین باشد.

پیامدهای سرطان به این بستگی دارد که سرطان تا چه اندازه سریع تشخیص داده شود. اگر سرطان به موقع تشخیص داده نشود، سلول های سرطانی به سرعت گسترش می یابند. خستگی یکی از شایع ترین علائم سرطان است که می تواند زندگی مبتلایان را تحت تأثیر قرار دهد.

خستگی به این معناست که فرد احساس خستگی مفرط و تخلیه انرژی می کند. این علامت علاوه بر این که می تواند جزء عوارض جانبی درمان باشد، علائم سرطان هم محسوب می شود. تداوم این خستگی، میزان شدت آن و این که تفاوت این میزان خستگی در افراد مختلف می تواند در تشخیص مؤثر باشد.

از دیگر نشانه های خستگی می توان به این موارد اشاره کرد: کمبود انرژی که فرد می خواهد تمام روز را در رختخواب سپری کند؛ خستگی به اندازه ای که احساس می کند نمی تواند کار زیادی انجام دهد؛ مشکلات خواب که فرد قادر به خوابیدن نیست و خواب ناآرامی دارد؛ احساس اضطراب، ناراحتی یا افسردگی؛ دردهای عضلانی به حدی که فرد حتی نمی تواند از پله ها بالا رود یا مسافتی کوتاه را پیاده روی کند.

دیگر موارد هم شامل این ها می شود: فرد بعد از انجام کارهای کوچک و ساده مانند دوش گرفتن در تنفس دچار مشکل می شود؛ تمرکز کردن حتی برای تماشای تلویزیون یا صحبت کردن با یک دوست برای آنها دشوار می شود؛ فکر کردن و اتخاذ تصمیمات واضح برایشان دشوار می شود؛ کاهش علاقه به کارهایی که پیش از این از انجام آنها لذت می بردید و نیز احساس منفی درباره خودشان و دیگران.
از دیگر علائم سرطان می توان به توده ای اشاره کرد که به طور ناگهانی روی بدن ظاهر می شود و نیز خونریزی بدون دلیل یا تغییر در اجابت مزاج از دیگر نشانه ها محسوب می شوند. البته محققان معتقدند که در بیشتر موارد، این علائم نشانه سرطان نیستند و با معاینه توسط پزشک می توان نسبت به غیرسرطانی بودن علائم اطمینان حاصل کرد.

منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته