حوزه‌های علمیه خواهران صاحب کمیته دستگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد


حوزه‌های علمیه خواهران صاحب کمیته دستگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد

با حکم دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه‌های علمیه خواهران صاحب کمیته دستگاهی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حوزه‌های علمیه خواهران با حکم دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، صاحب کمیته دستگاهی شد و به جنبش و نهضت برگزاری کرسی های علمی_تخصصی و علمی ترویجی در علوم انسانی و اسلامی پیوست.

با حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه، رئیس دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین استاد بهجت ‌پور به مدت 2 سال به عنوان رئیس کمیته دستگاهی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در این شورا منصوب شد.

در این حکم «تعیین و تصویب برنامه های اجرایی دانشگاه ها و مراکز علمی در راستای تولید علم و برگزاری کرسی ها»، «ایجاد سامانه های تشویقی برای ترویج کرسی های نظریه پردازی، نوآوری، نقد و مناظره»، «راه اندازی کارگروه یا کمیته های تخصصی در دانشگاه ها و مراکز علمی برای برگزاری کرسی ها»، «بررسی اولیه طرح نامه ها و صلاحیت داوران و ناقدان پبشنهادی از طرف دانشگاه ها»، «ارسال نتایج ارزیابی ها به دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره»، «نظارت بر حسن برگزاری کرسی ها(تعیین ناظر علمی و ناظر حسن اجرا)» و «ارائه گزارش های دوره ای با فاصله زمانی حداکثر شش ماه به دبیرخانه هیئت» هفت وظیفه کمیته های دستگاهی برشمرده شده است.

کرسی های علمی ـ ترویجی با نقش آفرینی اساتید فرهیخته در قالب های مناظره و نقد، فرآیند مناسبی را در دستیابی به یافته های علمی رقم زده و به همین سبب جایگاه و اهمیت خاص و ویژه ای در میان اهل علم، اساتید بزرگوار واعضای محترم هیئت علمی دارد. این مسیر چراغ راهی به سوی برگزاری کرسی های علمی _تخصصی در قالب های نظریه پردازی، نوآوری و نقد است که مسیر پیشرفت و توسعه و مرجعیت علمی را به دنبال خواهد داشت.

حوزه های علمیه خواهران با تدبیر در برنامه ریزی یک ساله، نزدیک به ۲۰کرسی علمی ـ ترویجی را با استانداردها و‌ مجوزهای دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرده است و با تدبیر میان مدت در حال توسعه این کرسی ها و ورود به برگزاری کرسی های علمی ـ تخصصی در حوزه موضوعی زن و ‌خانواده است

این موفقیت علمی، حوزه های علمیه خواهران را در رصد علم و مؤلفه ها و شاخص های مراکز و مجامع علمی قرار می دهد و از آنجا که معبر نظریه و تولید علم در علوم اسلامی و انسانی در حوزه های علمیه است، امید است حوزه های علمیه خواهران در این موفقت علمی پیشران و پیشگام باشند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم