دلایل سازمان سنجش برای برگزاری مجدد کنکور از دانشجویان قانونی نیست


دلایل سازمان سنجش برای برگزاری مجدد کنکور از دانشجویان قانونی نیست

تهران-ایرنا-رئیس کمیسیون اصل نود گفت:رئیس سازمان سنجش در کمیسیون اصل نود برای گرفتن آزمون مجدد از دانشجویان به ماده 11قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری ارجاع می‌داد، در حالی که در آن ماده اجازه برگزاری آزمون مجدد برای برخی از داوطلبین داده شده است و نه دانشجویانی که در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: چندی پیش تعدادی از دانشجویان پذیرفته شده در کنکور سراسری سال‌های اخیر شکایاتی را مبنی بر فراخوان سازمان سنجش آموزش کشور جهت برگزاری مجدد آزمون به بهانه وجود شک و شبهه در صلاحیت علمی دانشجویان و ابهام در نمره قبولی و تردید در رتبه اکتسابی آنان به دست ما رساندند.

وی ادامه داد:‌ کمیسیون اصل نود با توجه شکایت های انجام شده، پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و در همین رابطه نامه نگاری‌هایی با سازمان سنجش انجام داد که در خلال این نامه نگاری‌ها با پاسخ های غیرقابل قبول و غیرمنطقی سازمان سنجش روبرو شدیم. در نتیجه جلسه مشترکی با حضور رئیس وقت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کردیم تا ابعاد ماجرا روشن شود.

رئیس کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: رئیس سازمان سنجش در جلسه ای که در کمیسیون اصل نود برگزار شد برای آزمون مجدد گرفتن از دانشجویان به ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری ارجاع می داد در حالی که در آن ماده اجازه برگزای آزمون مجدد برای برخی از داوطلبین داده شده است و نه کسانی که به عنوان دانشجو درحال تحصیل هستند.بنابراین کلیه دانشجویانی که پس از اعلام نتیجه نهایی در کنکور سال جاری و سال‌های قبل، اقدام به ثبت نام کرده و مشغول تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستند، خارج از شمول قانون مربوطه هستند.

شجاعی در ادامه گفت : مراحل تصحیح آزمون و تطابق نتایج آن با سوابق تحصیلی داوطلب همگی به صورت سیستمی قابل انجام است و پیگیری این موضوع بعد از دوسال از طرف سازمان سنجش جای سوال و ابهام دارد.

نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه تاکید کرد: اگر فرض کنیم ادعاهای وارد شده به دانشجویان حتی صحت هم داشته باشد. با این حال برگزاری مجدد آزمون بعد از گذشت دو سال راه حلی غیرقانونی و غیر منطقی است و اگر مشکلی بوده باید در همان سال و قبل از ثبت نام در دانشگاه توسط سازمان سنجش مورد رسیدگی قرار می‌گرفته است نه اینکه بعد از چند سال سازمان سنجش به فکر آزمون مجدد بیفتد.

شجاعی افزود: نتیجه مذاکرات و پیگیری‌های کمیسیون اصل نود با وزارت علوم و سازمان سنجش به این نتیجه رسید که دانشجویان به تحصیل خود ادامه بدهند و لزومی ندارد این افراد در آزمون مجدد سازمان سنجش شرکت کنند.

وی در پایان گفت: درخواست آزمون مجدد برای دانشجویان به دلیل طرز کار اشتباه سازمان سنجش کشور بود که با پیگیری‌هایی که توسط کمیسیون اصل نود انجام گرفت ،‌ مسئله حل شد.

به گفته رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، سازمان سنجش موظف شد آیین نامه جدیدی ارائه کند تا از تکرار این پدیده ها جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟