همه چیز درباره تحصیل پزشکی در جمهوری چک


همه چیز درباره تحصیل پزشکی در جمهوری چک

همه چیز درباره تحصیل پزشکی در جمهوری چک تحصیل در رشته پزشکی یکی از پر طرفدارترین رشته هایی است که تحصیل در آن بین دانش آموزان و دانشجویان، در سراسر از محبوبیت زیادی برخوردار است. درآمد بالای ...

تحصیل در رشته پزشکی یکی از پر طرفدارترین رشته هایی است که تحصیل در آن بین دانش آموزان و دانشجویان، در سراسر از محبوبیت زیادی برخوردار است. درآمد بالای پزشکان در اکثر نقاط دنیا، بازار کار تضمین شده، موقعیت اجتماعی بالای پزشکان در جوامع بشری، تطمیع حس انسان دوستی و کمک به هم نوع در پزشکان و ... از جمله دلایل جذابیت بیش از حد این رشته تحصیلی به شمار می آیند.

امروزه در کشور عزیزمان ایران نیز، همزمان با رشد روز افزون بازار کار در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، استقبال دانشجویان و خانواده هایشان از این رشته ها بسیار بیشتر شده است. به همین دلیل نیز رقابت برای به دست آوردن صندلی های دانشگاه های پزشکی داخلی و خارجی به شدت افزایش پیدا کرده، به طوری که سالانه به تعداد متقاضیان رشته های پزشکی و دندانپزشکی افزوده می شود.

در این میان کشور جمهوری چک، با در اختیار داشتن دانشگاه های تزار بالا و باکیفیت، در کنار استفاده از متدها و سیستم های آموزش پزشکی امروزی و نوین در اروپا، گوی سبقت را از مابقی کشورهای رقیب ربوده است و به کشوری دانشجو پذیر مبدل شده که سالانه مقصد هزاران دانشجو در رشته های مختلف اعم از پزشکی و دندانپزشکی است. طبق آمارها همه ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، نروژ، سوئد، آلمان، مالزی و نیجریه برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کشور چک به این کشور مهاجرت می کنند.

در این مقاله، در مجموعه آسپیان، به عنوان نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران، به بررسی شرایط عمومی و ویژه پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در کشور چک می پرداز، تا با کمک دانش و تجربه چندین ساله خود شما را با وضعیت تحصیل پزشکی در کشور چک آشنا تر نماید.

برتری تحصیل پزشکی در کشور چک نسبت به سایر کشورهای اروپایی در چیست؟

علاوه بر سطح علمی بالای دانشکده های پزشکی در جمهوری چک ، عوامل مختلف دیگری وجود دارند که باعث می شود دانشجویان زیادی برای تحصیل پزشکی در چک ترغیب شوند. از ویژگی های مهم تحصیل در دانشگاه های پزشکی در کشور چک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی برا دانشجویان بین المللی میسر است
  • دانشجو می تواند دوره پیش تحصیلی (فاندیشن) خود را در نمایندگی های رسمی این دانشگاه در کشور خود، همچون موسسه آسپیان در ایران، سپری نماید و دیگر نیازی به سپری نمودن کالج نخواهد داشت
  • هزینه زندگی در جمهوری چک به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است (برای آشنایی با هزینه های زندگی در جمهوری چک به مقالات اختصاصی ما مراجعه فرمایید)
  • شهریه دانشگاه های پزشکی به زبان انگلیسی در چک نسبت، به سایر کشورهای جهان مناسب تر است
  • دانشجویان می توانند از امکانات خوابگاه و اسکان دانشجویی دانشگاه ها برای اقامت کم هزینه تر در این کشور استفاده نمایند

 

تحصیل پزشکی در کشور چک در چه دانشگاه هایی برای دانشجویان جذاب است؟

سه دانشگاه تراز اول پزشکی در کشور چک در رشته های پزشکی عمومی و دندانپزشکی وجود دارد که مدرک فارغ التحصیلی آنها مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO)، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران است.

  • دانشگاه چارلز پراگ ( Charles university in prague) با رنکینگ جهانی 260 در سیستم QS سال 2020
  • دانشگاه ماساریک Masaryk university با رنکینگ جهانی بین 400 تا 451 در سیستم QS سال 2020
  • دانشگاه پالاتسکی Palacky university in Olomouc با رنکینگ جهانی بین 451 تا 500 در سیستم QS سال 2020

البته آکادمی علوم جمهوری چک نیز جزو دانشگاه های خوب این کشور به شمار می رود که در سال 2020 مورد تایید وزارت بهداشت بوده است. هر کدام از این دانشگاه ها شامل چندین دانشکده پزشکی مجزا در شهرهای مختلف هستند که همگی با هم در رقابت بوده و رتبه هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است.

مجموعه آسپیان چگونه به پذیرش شما در دانشکده های پزشکی جمهوری چک کمک می کند؟

مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک به ویژه دانشگاه پیشرو این کشور یعنی چارلز، پالاتسکی و ... است. لذا متخصصان و مشاوران این مجموعه معتبر می توانند شما را در تمامی مراحل درخواست، آمادگی برای آزمون ورودی و .... در دانشگاه های چک راهنمایی کند. علاوه بر این شما را در زمان ورود به دانشگاه و استقرار در کشور چک نیز حمایت کنند.

هدف اصلی مجموعه آسپیان ارتقای موفقیت تحصیلی شما به عنوان متقاضیان تحصیل در چک است. لذا شما را در انتخاب دانشگاه مناسب راهنمایی می کنند و با ارائه اطلاعات لازم باعث می شوند تا فرایند درخواست و اخذ پذیرش در دانشگاه، برای شما ساده تر شود.

علاوه بر این مجموعه آسپیان در راستای تامین رفاه و آسایش؛ همچنین کاهش هزینه های متقاضیان تحصیل در چک:

1.      دوره های فاندیشن را در ایران برگزار می کند.

دوره های فاندیشن یا پیش تحصیلی یکی از اصلی ترین شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در جمهوری چک است. متقاضی با طی کردن این دوره برای شرکت در آزمون ورودی آماده می شود.

مجموعه آسپیان با برگزاری این دوره ها در ایران، شما را از سفر به چک و شرکت در این دوره ها بی نیاز کرده است. 

2.      آزمون ورودی دانشگاه های چک را در تهران برگزار می کند.

مجموعه آسپیان به عنوان نماینده رسمی دانشگاه های چک، آزمون ورودی آن ها را به صورت آنلاین در تهران برگزار می کند. به این شیوه باعث کاهش هزینه و عدم اتلاف وقت شما می شود.  

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس