وقوع 90 حادثه انفجار گاز در اردبیل


وقوع 90 حادثه انفجار گاز در اردبیل

رئیس اداره ایمنی و سلامت شرکت گاز استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون 90 مورد حادثه انفجار گاز در مناطق مختلف استان رخ داده است.

علیرضا فیضی ۲۶ دی در جلسه مصرف بهینه گاز در اردبیل اظهار کرد: با توجه به حاکم شدن هوای سرد و برفی در مناطق مختلف استان، در ۲۴ ساعت گذشته با قطعی و افت فشار گاز در بخش خانگی و صنایع روبه‌رو نبودیم.


وی با بیان اینکه گاز هیچ یک از واحدهای صنعتی تاکنون قطع نشده است، تصریح کرد: در صورت مصرف بهینه هموطنان ما با افت فشار و یا قطعی گاز در انشعابات خانگی،‌ تجاری، اداری و صنعتی روبه‌رو نخواهیم شد و تلاشمان بر تأمین گاز مصرفی در اوج سرمای زمستان خواهد بود.


رئیس اداره ایمنی و سلامت شرکت گاز استان اردبیل مصرف روزانه گاز را در استان ۱۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: همچنان از هموطنان انتظار داریم تا دمای رفاه را مورد توجه قرار داده و از مصرف اضافی خودداری کنند.


فیضی در مورد حوادث ناشی از انفجار و گازگرفتگی در واحدهای مسکونی و تجاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ مورد حادثه در بخش انفجار گاز رخ داده که به مصدومیت و فوت تعدادی از هموطنان منجر شده است.


وی در مورد آمار افراد فوت شده بر اثر گازگرفتگی خاطر نشان کرد: ۱۲ نفر در استان تاکنون بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند و همچنان شاهد برخی بی‌احتیاطی‌ها در نصب وسایل گازسوز هستیم.


فیضی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به شدت بارش‌ها و کولاک در مسیرهای مختلف، انتظار می‌رود هموطنان با صورت مرتب محل خروج گاز منواکسید کربن به ویژه دودکش پشت‌بام خود را مورد بررسی قرار داده و از فعال بودن کلاهک اچ شکل اطمینان حاصل کنند.


وی بیان کرد: دودکش‌های استاندارد به دفع و مکش مناسب گاز منواکسید کربن کمک کرده و مانع از انتشار آن در واحدهای تجاری و یا صنعتی می‌شود.


فیضی با بیان اینکه به هیچ وجه هموطنان نباید از لوله‌های غیراستاندارد در مدیریت مصرف گاز استفاده کنند، ادامه داد: عده‌ای از هموطنان با گذاشتن لوله بخاری به تشت و یا استفاده از کباب‌پز در اتاق‌ها نسبت به گرم کردن آن فضاها اقدام می‌کنند که این امر به تشدید گازگرفتگی منجر شده است.


وی تصریح کرد: هموطنان برای اطمینان از مصرف درست گاز باید به رنگ شعله آبی وسایل گازسوز توجه کنند که در آن صورت دفع گاز منواکسید کربن به درستی و به شکل مطلوب رخ می‌دهد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان