هشدار مدیر درمان یزد: بی‌توجهی به دُز سوم واکسن، اُمیکرون را در پایان سال تشدید می‌کند


هشدار مدیر درمان یزد: بی‌توجهی به دُز سوم واکسن، اُمیکرون را در پایان سال تشدید می‌کند

یزد- ایرنا- مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نسبت به احتمال شدت گرفتن اُمیکرون در اواخر بهمن و اسفنده ماه در صورت بی توجهی به تزریق دز سوم واکسن هشدار داد.

دکتر محمد حسین زارع روز یکشنبه به ایرنا گفت: سویه جدید امیکرون در حال غالب شدن و اندک اندک دلتا در حال حذف شدن است و سرعت انتقال آن هم بالاست.

وی با بیان اینکه اغلب مراجعه کنندگان به صورت سرپایی پذیرش اما تعدادی هم بستری می شوند تصریح کرد: اغلب آنهایی که به کرونا مبتلا شده و در بخش های ویژه بستری هستند آنهایی هستند که هیچیک از دزهای واکسن را دریافت نکردند و بیشترین تعداد مرگ و میرها هم متعلق به این افراد است.

وی به اثربخشی دز سوم واکسن اشاره کرد و یادآور شد: اُمیکرون، قسمت های فوقانی سر و گردن و مجرای تنفسی را درگیر می کند.

دکتر زارع هشدار داد: اگر می خواهیم عید امسال را مثل سالهای گذشته نباشیم و عیدمان عزا نشود و گرفتاری برای خود و کادر درمان درست نکنیم باید به تزریق دز سوم واکسن اهمیت بدهیم، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و زدن ماسک و فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.

وی وضعیت فعلی را شکننده توصیف کرد و گفت: در اواخر بهمن و اسفندماه شدت بیماری افزایش می یابد و قطعا درگیری بیشتری داریم.

این کارشناس ارشد حوزه درمان یزد، زدن دز سوم برای کارمندان، بازنشستگان، کارگران و دیگر اقشار جامعه را ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: فقط ۶۰ درصد مادران باردار، واکسن زدند که آمار رضایت بخشی نیست ضمن آنکه آمار تزریق دز سوم نیز در استان قابل توجه نیست.

در حال حاضر ۱۸۹ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی