نخستین فرد مبتلا به امیکرون در پکن شناسایی شد


نخستین فرد مبتلا به امیکرون در پکن شناسایی شد

رسانه‌های دولتی چین چند هفته به آغاز المپیک زمستانی، از شناسایی نخستین مورد محلی ابتلا به امیکرون در پکن خبر دادند.

این فرد مبتلا در ناحیه هایدیان پکن زندگی و کار می‌کند و در دو هفته گذشته از پکن خارج نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های چین گفتند علائم اُمیکرون او روز پنجشنبه پدیدار شده و وی روز جمعه آزمایش کرونا داده است.

ابتلای این فرد به امیکرون کمتر از سه هفته به مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در چهارم فوریه و دو هفته پیش از آغاز جشن‌های سال نوی قمری چین رخ داده است.

تاکنون چندین شهر چین از جمله شانگهای، شیان- واقع در غرب چین، شهر‌های استان جنوبی گوانگدونگ مانند ژو‌های و ژوتگشان و شهر تیانجین که با قطار سریع السیر با پکن نیم ساعت فاصله دارد از موارد ابتلا به امیکرون گزارش داده اند.

نخستین فرد مبتلا به امیکرون در پکن شناسایی شد

چین سیاست سختگیرانه «کووید صفر» را در پیش گرفته است و مقام‌های چین از شهروندان خواستند در سال جدید به جای رفتن به زادگاه خود در شهرشان بمانند.

مسئولان دولتی برای جلوگیری از گسترش ویروس در سطح جامعه، مجتمع‌های مسکونی و حتی کل شهر‌هایی مانند شیان که شیوع محلی امیکرون در آن‌ها شناسایی شده است را قرنطینه کرده اند.

مجتمع مسکونی و محل کار فرد مبتلا به امیکرون در پکن قرنطینه شده است و مسئولان از افراد مرتبط با محل زندگی و کار این فرد آزمایش کرونا می‌گیرند.

چین روز شنبه از ابتلای ۱۱۹ نفر به کرونا گزارش کرد که ۶۵ نفر آن‌ها موارد ابتلای محلی هستند. این کشور از ابتلای ۱۰۴۸۶۴ نفر به کرونا از آغاز همه گیری این ویروس گزارش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری