سیستم ترمز الکتریکی برمبو در برابر سیستم سنتی


سیستم ترمز الکتریکی برمبو در برابر سیستم سنتی

سیستم ترمز الکتریکی درمقایسه با سیستم ترمز سنتی درفواصل توقف خودرو کاهش قابل توجهی را فراهم می‌کند و از این نظر ایمنی راننده افزایش می‌یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»،سیستم ترمز الکتریکی درمقایسه با سیستم ترمز سنتی درفواصل توقف خودرو کاهش قابل توجهی را فراهم می‌کند و از این نظر ایمنی راننده افزایش می‌یابد. موضوعی که شرکت برمبو روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده و طی سال‌های اخیر مدام درحال به‌روزرسانی سیستم ترمز الکترومکانیکی خود بوده است. این شرکت درآخرین تکامل خود جهشی بزرگ را در زمان پاسخ به‌توقف رقم زده و از استاندارد قدیمی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌ثانیه تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه فراتر رفته است.
برای درک بهتر معنای این اعداد باید در نظر داشته باشید که در ۳۰۰ میلی‌ثانیه، وسیله نقلیه‌ای که با سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت حرکت می‌کند، ۱۱ متر را می‌پیماید. همچنین برای یک چشم برهم زدن تقریبا ۲۵۰ میلی‌ثانیه زمان صرف می‌شود. بنابراین کاهش زمان پاسخ به‌ترمز از اهمیت زیادی برخوردار است و سرعت واکنش ترمزها بسیار حیاتی است. زیرا اگر هدف توقف فوری باشد، تنها به‌لطف واکنش‌پذیری سریع سیستم ترمز است که می‌توان جان مسافران را نجات داد. بنابراین در این بخش است که سیستم ترمز الکترومکانیکی شرکت برمبو وارد عمل می‌شود.
درواقع راننده به‌لطف سیستم الکترومکانیکی شرکت برمبو قادر خواهد بود هم نیروی ترمز و هم واکنش پدال را سفارشی کند. به‌عنوان مثال رانندگان بسته به‌ترجیحات شخصی و سبک رانندگی خود (اسپرت، پیست، راحتی و...) می‌توانند بین الگوهای مختلف ترمز انتخاب داشته باشند.
یکی از مزایای سیستم ترمز برمبو، پایداری ترمز بدون توجه به‌سنگینی خودرو است. درواقع سیستم ترمز به‌طور خودکار با شرایط خودرو سازگار می‌شود و ترمز را پایدار و ثابت نگه‌ می‌دارد. ادغام دو نوع ترمز احیاکننده و اصطکاکی به‌نوعی تبدیل به‌ترمز خودکار می‌شود که بدون پدال هم کار می‌کند و هنگامی که پدال گاز رها می‌شود، سیستم ترمز با یک سیم جبران خودکار ترمز یا ترمز احیاکننده به‌کاهش سرعت کمک کرده تا امکان توقف یا کنترل وسیله‌نقلیه را فراهم کند. مزایای اقتصادی استفاده از آن برای رانندگان هم مهم است و یکپارچگی بیشتر با سیستم ترمز احیاکننده به‌لطف استفاده از سیستم ترمز با سیم، به‌معنای سایش کمتر است که درنتیجه اصطکاک کمتر در دیسک و لنت‌ترمز را به‌همراه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...