از گوگل و فیسبوک به دلیل قرارداد مخفی و غیرقانونی شکایت شد


از گوگل و فیسبوک به دلیل قرارداد مخفی و غیرقانونی شکایت شد

مدیران اجرایی گوگل و فیس بوک یک قرارداد تبلیغاتی غیرقانونی و مخفی را امضا کرده اند که با شکایت روبرو شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - ساندار پیچای و مارک زاکربرگ، مدیران اجرایی گوگل و متا (فیسبوک)، ظاهراً یک قرارداد تبلیغاتی مخفی و غیرقانونی را امضا کرده اند که در پی آن، متا در طول حراجی‌های فضای تبلیغاتی گوگل، "اطلاعات، سرعت و سایر مزایا" را دریافت کرده است.

به گزارش فون آرنا، اسناد و مدارک در اختیار دادگاه حاکی از دخالت این دو مدیر عامل در این معامله بود. این اسناد مربوط به شکایتی است که توسط تگزاس و ۱۵ ایالت دیگر آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ طرح شده و گوگل را به ارتکاب "اعمال نادرست، فریبنده یا گمراه کننده" در حین اجرای سیستم حراج خرید و فروش خود برای تبلیغات دیجیتال متهم کرده است. در این شکایت آمده است که گوگل در سال ۲۰۱۸ با فیسبوک (متا) همکاری داشته و گوگل آن را "Jedi Blue" نامیده است.

این معامله در بالاترین سطح هر دو شرکت انجام شد و در شکایت اشاره شده است که "ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل نیز شخصا این قرارداد را امضا کرده است. "

از گوگل و فیسبوک به دلیل قرارداد مخفی و غیرقانونی شکایت شد

به عنوان بخشی از قرارداد، دو پلتفرم آنلاین درباره آنکه فیس بوک چه تعداد از حراج‌های ناشران آگهی را برنده شود نیز توافق کرده بودند.

گوگل از تاکتیک‌های دیگری هم برای کنترل بازار تبلیغات آنلاین استفاده کرده بود تا آگهی دهندگان و ناشران از ابزار‌های گوگل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

دستور رای گیری دوباره به آمازون به دلیل تخلفات در انتخابات اتحادیه

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم