اخبار کوتاه از مهاباد


اخبار کوتاه از مهاباد

مهاباد- ایرنا- کشف محموله قاچاق دارو و توقیف تاکسی حامل کالای قاچاق در مهاباد و دستگیری 2 شکارچی متخلف در تالاب بین المللی کانی برازان از جمله اخبار کوتاه این شهرستان در 24 ساعت گذشته است.

فرمانده انتظامی مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمد توحیدی افزود: در بازرسی از این اتوبوس، ۲۷۴ بطری یک لیتری و ۲۴۰ میلی لیتری مایع به مارک "برومینتول" و "تیل مایکوزین"، ۱۴۶ بسته یک کیلویی و نیم کیلویی پودر به مارک "اوروتروبین" و "ویتاسپرین" به عنوان داروی غیرمجاز قاچاق کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی داروهای مکشوفه ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: در این رابطه یک دستگاه اتوبوس توقیف و یک متهم دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده است.

بار قاچاق تاکسی در مهاباد به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین از توقیف یک تاکسی حامل کالای قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران ایستگاه بازرسی "دارلک" حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه خودرو تاکسی را به ظن حمل کالای قاچاق توقیف کردند.

سرهنگ توحیدی گفت: پس از بازرسی از این خودرو، ۸۶ حلقه انواع لوازم یدکی خودرو سنگین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی قطعات مکشوفه بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال است که در این رابطه این خودرو توقیف و یک متهم نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی مهاباد اضافه کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود که بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس به شمار می‌رود.

۲ شکارچی در کانی برازان دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره طی گشت و کنترل‌های شبانه خود در تالاب بین المللی کانی برازان موفق به دستگیری ۲ متخلف صید و شکار شدند.

فاروق سخنور بیان کرد: از متخلفان یک قبضه اسلحه شکاری و لاشه چهار قطعه غاز کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارجاع شده است.

سخنور افزود: ماموران یگان حفاظت با همکاری دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش مناطق تحت مدیریت اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید غیرمجاز، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست، متخلفان را شناسایی و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌کنند.

تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور