از هر 3 زوج نابارور یک زوج درمان می‌شود/ موفقیت درمان این مرکز در حد استاندارد بین‌المللی است


از هر 3 زوج نابارور یک زوج درمان می‌شود/ موفقیت درمان این مرکز در حد استاندارد بین‌المللی است

مدیر مرکز درمان ناباروری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: در حال حاضر از هر سه زوج ناباروری که به این مرکز مراجعه دارند، یک زوج درمان می شود.

دکتر نازنین کریمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی این مرکز از سال 1396، گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه زیر نظر پژوهشگاه رویان فعالیت کرده و تمام شیوه ها و دستورالعمل های درمان ناباروری در آن زیر نظر این پژوهشگاه انجام می شود.

وی افزود: علاوه بر این، گزارش کمی و کیفی درمان های صورت گرفته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم ارسال شده و دانشگاه هم نظارت‌های لازم بر فعالیت های مرکز را اعمال می کند.

این مسئول با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه در مدت فعالیت آن، گفت: هم اکنون درصد موفقیت درمان زوجین نابارور در این مرکز بصورت میانگین 30 درصد است که در حد استانداردهای ملی و بین المللی است و این آمار نشان می‌دهد که از هر سه زوج نابارور یک زوج در این مرکز درمان می شود.

وی افزود: این درصد موفقیت بالا موجب افزایش مراجعان شده، به نحوی که در سال جاری 6300 پرونده در مرکز تشکیل شده است.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه به استقبال بیماران استانهای همجوار از این مرکز هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر علاوه بر کرمانشاه، زوجین نابارور بسیاری از استانهای همجوار از جمله همدان، لرستان، کردستان و ایلام هم به این مرکز مراجعه می کنند.

کریمی با اشاره به فعالیت پنج متخصص زنان و فلوشیپ نازایی در این مرکز، گفت: این پنج متخصص جزو مجرب ترین پزشکان غرب کشور هستند.

وی با بیان اینکه تمام پروتکل های درمانی رویان در این مرکز صورت می گیرد، گفت: در حال حاضر تنها زوجینی که کاندیدای اهدای جنین باشند به تهران ارجاع می شوند که صحبت هایی در این باره هم صورت گرفته تا بتوانیم زیرساخت انجام این کار را در مرکز کرمانشاه فراهم کرده و نیازی به ارجاع زوجین به مرکز کشور نباشد.

کریمی با بیان اینکه زوجین ناباروری که بالای 35 سال داشته و شش ماه برای باردار شدن تلاش کرده اند اما نتیجه ای حاصل نشده باید باید هر دو نفر به مرکز درمان ناباروری مراجعه کنند، گفت: درمان ناباروری دوره طلایی دارد و زوجین باید هر دو نفر در روند درمان مشارکت داشته باشند تا زمان طلایی از دست نرفته و زودتر نتیجه حاصل شود.

وی افزود: یکی از مزیت های مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی این است که در این مرکز پس از مراجعه زوجین و انجام مشاوره های اولیه، مراجعانی که نیاز به مشاوره روانشناسی و یا ژنتیک دارند سریعتر شناسایی شده و به متخصصین ارجاع می شوند.

از هر 3 زوج نابارور یک زوج درمان می‌شود/ موفقیت درمان این مرکز در حد استاندارد بین‌المللی است

کریمی در ادامه به قراردادهای این مرکز با دستگاه‌ها و نهادهای دیگر جهت کمک به درمان زوجین نابارور هم اشاره کرد و افزود: یکی از این قراردادها مربوط به طرح "حمایت از زوجین نابارور" است که در این طرح برای زوجینی که سن زن زیر 42 سال بوده و فرزندی نداشته و یا تنها یک فرزند داشته باشند، 90 درصد تعرفه ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی فزود: در قرارداد دیگر برای ارائه خدمات به بسیجیان، زوجینی که از موسسه خدمات درمانی بسیجیان معرفی نامه بیاورند، تا سقفی که در معرفی نامه آنها قید شده باشد از تخفیف برخوردار می شوند.

مدیرمرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین زوجین کم بضاعت می توانند به بنیاد 15 خرداد مراجعه کرده و با در دست داشتن معرفی نامه و تایید ناباروری ازسوی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، از یارانه های درمانی این بنیاد بهره مند شوند.

کریمی تصریح کرد: درحال حاضر نیز به دنبال انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای جدید با سازمان های اجرایی، حوزه علمیه و بانک های استان جهت ارائه خدمات درمانی بهتر به زوجین نابارور هستیم.

مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و تحقیقات سلولهای بنیادی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در سه راه 22 بهمن، خیابان باغ نی واقع است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه