بهزیستی زنجان 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد


بهزیستی زنجان 14 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد

زنجان- ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طی 9 ماهه امسال بیش از 14 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال پایدار از طریق بانک‌های عامل به بیش از 500 نفر از جامعه هدف این استان پرداخت شده است.

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده، ۳۶۳ نفر از این افراد از محل بند ب تبصره ۱۶ سال جاری بهره مند شده و ۱۲۷ نفر نیز از طریق سایر منابع cbr، گروههای همیار، مراکز غیردولتی، پرداخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض و غیره تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه دریافت کنندگان تسهیلات ۳۵۴ نفر ساکن در شهر و ۱۳۶ نفر ساکن در روستا هستند، اضافه کرد: بهزیستی از افراد کارآفرین و جویای کار تحت پوشش حمایت می کند و تلاش می کند با استفاده از در اختیار گذاشتن تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای افراد تحت حمایت، شغل و منبع درآمد ایجاد کند.

این مسوول ادامه داد: پشتیبانی و نظارت بر طرح های ایجاد شده اشتغال از دیگر فعالیتهای بهزیستی است که با هدف پایداری شغل های ایجاد شده و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی پرونده مددجویان بسته نمی‌شود و تا زمانی که آنها به خودکفایی کامل برسند از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

محمدی به بسته‌های تشویقی مناسب برای کارفرمایان با هدف حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه که در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد، پرداخت حق بیمه مددجویان نیز از دیگر بسته تشویقی به کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از جامعه هدف بهزیستی انتخاب کرده و بر اساس قانون کار دستمزد پرداخت می کنند، اعطاء می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق