نقل قول محرم در مورد بهترین دوست یک مربی؛/ نویدکیا: اگر تحمل‌ ندارید با سپاهان قرارداد نبندید!


نقل قول محرم در مورد بهترین دوست یک مربی؛/ نویدکیا: اگر تحمل‌ ندارید با سپاهان قرارداد نبندید!

محرم نویدکیا می‌گوید فشار و جو سنگین در باشگاهی مثل سپاهان طبیعی است و هرکس تحمل آن را ندارد نباید با این تیم قرارداد ببندد.

به گزارش "ورزش سه"، محرم نویدکیا که با تیمش پس از یک مصاف سخت و بدون برنده با آلومینیوم در اراک این جدال را باید در جام حذفی و در همان شهر تکرار کند در ابتدای صحبت‌هایش در کنفرانس خبری گفت: ابتدا وظیفه‌ام است که یک تشکری از کادر و بچه‌های تیم آلومینیوم کنم و همینطور از هتل امیرکبیر که در این چند روزی که اراک بودیم تمام تلاش‌شان را کردند و همینطور باشگاه آلومینیوم که به ما زمین دادند و سعی کردند به ما کمک کنند که از آنها ممنونم. اگر در اصفهان چنین شرایطی برای‌شان پیش آمد ما سعی می‌کنیم تا آنجایی که می‌شود به آنها خدمت کنیم که جبران شود.

نویدکیا در خصوص بازی قبلی با این تیم در لیگ و همچنین بازی فردا بیان کرد: در مورد بازی، جام حذفی است و شوخی بردار نیست و هر تیمی که شانسش را از دست بدهد قطعا راه بازگشتی وجود ندارد. بازی قبلی خیلی جذاب نبود با اینکه ما سه، چهار موقعیت خوب داشتیم اما نوع بازی خوب نبود ولی باید به بازیکنانم حق دهم چون نیمه اول باد خیلی بود. زمین صاف و خوب است اما زیرسازی‌اش کمی سفت است و توپ کمی پله می‌شد اما باید بهتر بازی می‌کردیم که امیدوارم فردا بتوانیم این کار را انجام دهیم. در کل بازی فوق العاده حساسی برای دو تیم است چون می‌دانند اگر این بازی را از دست بدهند یک جام از دست رفته و دو تیم قطعا تمام تلاش‌شان را خواهند کرد که از این بازی سربلند بیرون بیایند. می‌دانم که بچه‌ها همه تمرکزشان را گذاشته‌اند که این کار را انجام دهند.

نویدکیا در خصوص قهرمانی در جام حذفی توضیح داد: اگر بخواهم واقع‌بینانه حرف بزنم، اینطور است که یک تیم‌هایی خودشان را آماده کرده‌اند که در رقابت لیگ قهرمان شوند و قطعا دل‌شان می‌خواهد در جام حذفی هم قهرمان باشند و این طبیعی است؛ چون به همان نسبت که شاید در لیگ شانس داشته باشند، در جام حذفی هم شانس خواهند داشت. ولی جام حذفی، جام خطرناکی است چون قابل جبران نیست و هر تیمی، از مدعیان قهرمانی لیگ گرفته تا آنهایی که ته جدول هستند و حتی تیم‌های دسته‌های پایین‌تر شانس یکسان دارند چون مساوی‌ها به وقت اضافه و پنالتی کشیده می‌شود و پایین جدولی‌ها و تیم‌های لیگ‌های پایین‌تر شانس‌شان را امتحان می‌کنند و با لایه‌های دفاعی خوب بازی را به وقت‌های اضافه یا پنالتی می‌کشانند. باید به آنها حق داد که از شانس‌هایشان استفاده کنند. واقعا جام حذفی جام پیچیده‌‌ای است و تمرکز خیلی بالایی نیاز دارد و هرکسی این شانس را دارد که تا مراحل بالا بیاید و سال‌های گذشته تیم‌ها از لیگ پایین‌تر به فینال آمدند. به همین دلیل باید به همه حق داد و به همگی احترام گذاشت چرا که باید از شانس‌شان استفاده کنند. ما هم می‌خواهیم مثل بقیه‌ی تیم‌ها از شانس‌مان استفاده کنیم که بتوانیم تا مراحل بالا برویم اما اینکه چقدر موفق می‌شویم در آینده مشخص می‌شود.

سرمربی سپاهان در خصوص فشارهایی که روی این تیم قراردارد بیان کرد: فشار برای تیم‌های بزرگ طبیعی است و برای بازیکنان و سرمربی ‌وجود دارد. اگر قرار باشد نتوانیم این فشار را تحمل کنیم نباید مسئولیت تیمی مثل سپاهان را قبول کنیم. اگر بازیکنان نتوانند این فشار را تحمل کنند نباید با یک تیمی مثل سپاهان قرارداد ببندند. بازیکنان و ‌کادر فنی که به این تیم‌ها می‌آیند از روز اول می‌دانند که باید این فشار‌ها را تحمل کنند. می‌دانند ممکن است خیلی حرف‌ها را به آن‌ها بزنند و آن‌ها را تحت فشار قرار دهند و خیلی مسائل را مطبوعات برای‌شان بنویسند و اتفاقی طبیعی است. در خاطرم است که سرمربی تیم بایرن مونیخ مصاحبه زیبایی کرد؛ به او گفتند بهترین دوست شما در تیم و کادر کیست؟ و او پاسخ داد که بهترین دوستم فقط جدول است چرا که فقط جدول نشان می‌دهد من چه کسی هستم در غیر این صورت اگر شرایط من پایین باشد هر کسی به خودش اجازه می‌دهد هر چیزی به من بگوید اما وقتی بالا باشم هیچ کس به خودش اجازه و جرئت حرف زدن را نمی‌دهد! به همین دلیل این یک واقعیتی است و من و بازیکنانم باید بتوانیم این فشار را تحمل کنیم و امری طبیعی است. اینکه نگران باشیم ک بگوییم که ای وای این بازی را ازدست دادیم و یا بردیم و یا مثلا بازی بعدی را نتیجه خوبی نگرفتیم چه بلایی سر ما می‌آید؟! مسائلی طبیعی است و باید به این مسائل فکر کنیم اما تا جایی که من تیمم را می‌شناسم و یک سال و نیم است که با آن‌ها کار می‌کنم قطعا تیم ما یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟