چطور بفهمیم چند درگاه اینترنتی و کارتخوان به نام ما هست؟


چطور بفهمیم چند درگاه اینترنتی و کارتخوان به نام ما هست؟

فرصت زیادی برای کارفرمایان صنفی باقی نمانده تا برای تعیین تکلیف حساب‌های خود در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور اقدام کنند. اما چگونه می‌توان فهمید چند درگاه اینترنتی و کارتخوان به نام ما وجود دارد تا برای ثبت مالیاتی یا غیرفعال‌سازی آن‌ها اقدام کرد؟ غیرفعال سازی کارتخوان‌ها و درگاه پرداخت‌های تعیین تکلیف […]

غیرفعال سازی کارتخوان‌ها و درگاه پرداخت‌های تعیین تکلیف نشده

ممکن است برخی فعالان اقتصادی دارای چندین دستگاه کارتخوان بانکی و درگاه پرداخت اینترنتی باشند که هنوز تعدادی از آن‌ها تعیین تکلیف مالیاتی نشده است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی طبق ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، موظف است دستگاه‌های کارتخوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی، همچنین تناظر بین آن‌ها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی را ساماندهی کند.

اما از آنجا که هنوز تعداد زیادی از دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی تعیین تکلیف نشده، بانک مرکزی باید نسبت به غیرفعال‌سازی آن‌ها اقدام کند.

از این رو طبق ابلاغیه وزارت امور اقتصادی و دارایی مهلتی به کارفرمایان صنفی داده شده است تا به لیست پذیرنده‌های خود دسترسی یابند و برای ثبت مالیاتی آن‌ها اقدام کنند. این مهلت تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۰ است.

همچنین بخوانید: دستگاه‌های کارتخوان و حساب‌های بانکی مشکوک خارج از کشور غیرفعال شدند

چگونه بفهمیم چند درگاه اینترنتی و کارتخوان به نام ما هست؟

با مراجعه به درگاه اینترنتی my.tax.gov.ir و وارد کردن شماره ملی خود، می‌توانید فهرست تمامی پذیرنده های خود را مشاهده کنند و بدانید چند درگاه اینترنتی و کارتخوان به نام شما ثبت است.

سپس باید برای تعیین تکلیف حساب‌های خود اقدام به یکی از موارد زیر کنید:

اتصال هر پذیرنده به پرونده مالیاتی متناظر درخواست غیرفعال‌سازی پذیرنده حذف ثبت‌نام اضافی ایجاد شده توسط بانک مرکزی ایجاد فعالیت جدید متناسب با پذیرنده خود

شما می‌توانید جزئیات دریافت مالیات از کارتخوان‌ها و درگاه‌های اینترنتی را نیز در کلیک بخوانید. فراموش نکنید که کتمان مالیات جرم است و مجازات دارد و آخرین مهلت ثبت کارتخوان‌ها و درگاه‌های پرداخت در سامانه مالیاتی نیز چند روز دیگر یعنی ۳۰ دی ۱۴۰۰ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان