نیروگاه ها اجازه مازوت سوزی ندارند


نیروگاه ها اجازه مازوت سوزی ندارند

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: سازمان محیط زیست به هیچ نیروگاهی اجازه سوزاندن مازوت نداده و واحدهای متخلف نیز پلمب می شوند.

به گزارش ایرنا، داریوش گل علیزاده روز یکشنبه در نشست خبری آنلاین اظهار داشت: تاکنون سازمان محیط زیست به هیچ نیروگاهی اجازه سوزندان مازوت نداده اما در جاهایی که مصرف می شود سازمان نسبت به آنها اقدامات قانونی انجام می دهد که در چند مرحله انجام می شود، یکی قرار گرفتن در فهرست صنایع آلاینده و دیگری پیگیری حقوقی است.

وی اظهار داشت: ۱۶ نیروگاه بخار در کشور داریم که در ۱۴ استان مستقر هستند و فقط این تعداد هستند که قابلیت استفاده از مازوت را دارند که بر اساس قانون هوای پاک اگر این نیروگاه ها اقدام به استفاده از سوخت مازوت کنند باید فیلتر نصب کرده و حدود مجاز را رعایت کنند که متاسفانه این کار انجام نمی شود.

گل عیلزاده ادامه داد: طی سالهای گذشته پنج نیروگاه در استان های تهران، البرز و اصفهان به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی پلمب بودند، اکنون نیروگاه اصفهان فک پلمب شد، همچنین مخازن نیروگاه بعثت تهران نیز از سال ۹۳ پلمب شده است، همچنین نیروگاه منتظر قائم در کرج نیز مصرف مازوت نداشته و هفته گذشته فک پلمب شده است.

به گفته وی به دلیل اینکه پالایشگاه ما فرسوده هستند، ۲۴ درصد محصولات نهایی آنها مازوت است در حالیکه در پالایشگاه دنیا این عدد ۱۲ درصد است.

گل علیزاده درباره موتورسیکلت های کاربراتوری و نقش آنها در آلودگی هوا گفت: موتورسیکلت های کاربراتوری ۱۷ تا ۱۸ برابر یک خودروی استاندارد آلودگی ایجاد می کند که تردد آنها از سال آینده متوقف شده است، این قانون در باره تاکسی های فرسوده نیز صدق می کند.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: هیچ نظارتی بر واحدهایی که مصرف مازوت دارند انجام نمی گیرد و حدودا پنج درصد مشترکین گاز مصرف می کنند. بخش زیادی از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود و بر خلاف همه دنیا زمانی که مصرف گاز افزایش می یابد ابتدا گاز صنایع را قطع می کنیم.

وی درباره راهکارهای کاهش تولید گازهای گلخانه ای گفت: سازمان برنامه بودجه و محیط زیست راهکارهای کاهش آلودگی در عسلویه را ارائه کرده و مشخص شده با حذف فلر، کاهش میزان قابل توجهی so۲ در حدود ۶۳ درصد را خواهیم داشت.





حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید