جبلی: صاحبان اصلی رسانه، مادران و همسران شهدا هستند


جبلی: صاحبان اصلی رسانه، مادران و همسران شهدا هستند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان صداوسیما در آیین تجلیل از مادران و همسران مکرمه شهدا گفت: شما صاحب رسانه هستید و ما در رسانه ملی امانت‌دار شما هستیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا با تأکید بر اینکه خانواده شهدا امانت بزرگی را بر دوش ما نهاده اند، گفت: نگاه معصومانه و مظلومانه شهدای شما به ما خیره شده است و این نگاه برای ما عبرت آموز است.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه در دوره ریاست جدید صداوسیما و در این دوره تحولی، افتخار ما این است که قاب تصویر رسانه ملی دائم مزین به این ستاره‌ها باشد گفت: ما می دانیم از شما چه تحویل گرفته ایم، صاحب رسانه شما هستید و ما امانتدار شماییم.

جبلی با بیان اینکه خانواده شهدا از همه چیزشان، پاره تنشان و عزیزترین داشته شان گذشته و آن را فدا کرده‌اند، گفت: شهدا ناظر بر رفتار ما هستند همانطور که شما رفتار ما را در معرض قضاوت قرار می دهید.

وی افزود: شهید از خداوند طلب بشارت می‌کند که آیا ادامه دهندگان راه من به مقصد رسیده اند؟ شهید نگران است و ناظر بر رفتار ما است؛ او نمی‌پرسد کسی راه مرا دنبال می‌کند یا نه، می‌پرسد ادامه دهندگان راه من به کجا رسیده اند. رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه شهدا با چشم نگران و دل نگران ناظر بر ما هستند که به کجا رسیده ایم، گفت: اگر این صحنه را در قاب تصویر ذهنمان رسم کنیم، درمی‌یابیم که بار مسئولیت بسیار بزرگ تر از چیزی است که می‌اندیشیم.

جبلی خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: ما حق شهید و دامن‌های بزرگواری که شهدا را پرورش داده اند و با او همزیست بوده اند را آنطور که باید نمی‌توانیم ادا کنیم. بر ما فرض است که هر چند وقت یک بار این شاخص ها را مقابلمان بگذاریم تا فراموش نکنیم در چه جایگاهی قرار گرفته ایم؛ عکس شهدای شما باید همواره مقابل دیدگان ما باشد تا سنگینی بار امانت را همواره روی دوشمان حس کنیم.

در پایان این مراسم از کتاب دختر قالی باف نوشته داوود حسین زاده رونمایی و سپس از تعدادی از مادران و همسران شهدا تجلیل شدند.

شاه صنم جانی پاکاری، زهرا قنبری، ربابه پورصالح کچومثقالی، کبری قلعه خندابی، کبری نقوی، صغری انصاری، هما قربانی، عشرت پشتوان، نیلوفر اولاد رستم، طیبه صادقیان محمدی، قزقیت مقدسی، سکینه قاسمی ورنام خواستی، اعظم خلخالی محدث، زبیده خادمی، فریبا انصاری پوربزاز، اعظم مشتاق فرد، فاطمه رشیدی نیا، منیژه حیدری و سکینه دلسوزی از جمله افرادی بودند که در این مراسم از آن‌ها تجلیل شد.

احمد بابایی نیز در این آیین تعدادی از سروده‌های خود را قرائت کرد.

آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا با عنوان هم پای ملائک با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جمعی از خانواده معظم شهدا و خانواده ایثارگران رسانه ملی در سالن مولانای مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

هنرمندان، فیلمسازان، نویسندگان و شعرایی چون مسعود ده نمکی، محمد حسین لطیفی، یدالله گودرزی، محمود اکرامی، رحیم مخدومی محمد علی گودینی و داوود حسین زاده نیز در این آیین حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی