آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد


آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در این ستان را تشریح کرد.

"ولی بهره مند" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام هشدار سطح زرد در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی نقشه های پیش یابی و مدل های مختلف جوی با عبور سامانه ناپایدار طی ۴۸ ساعت آینده جو استان کهگیلویه و بویراحمد ابری، در برخی نقاط بارش های پراکنده و از اواخر وقت فردا با ورود موج جدید ناپایدار تا بعدازظهر روز سه شنبه بارش برف و باران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز چهارشنبه کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این سامانه از عصر روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ تا روز سه شنبه ۲۸ دی ماه ادامه خواهد داشت و تداوم سرما تا اواسط هفته بعد خواهد بود.

بهره مند تصریح کرد: در پی این سامانه بارشی، بارش باران و برف، گاهی با رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه ای، در اغلب مناطق سردسیری و کوهستانی بارش برف در نقاط مستعد بارش تگرگ و کاهش محسوس دما و یخبندان را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: اختلال در تردد جاده‌ای با توجه به بارش باران و برف و وزش باد شدید به لحظه ای کولاک و برف در گردنه ها مهر و کاهش شدید تاخیر و احتمال لغو پروازها خسارت به تأسیسات ارتباطی و مخابراتی و از روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه به دلیل کاهش محسوس دما یخبندان در جاده‌های مواصلاتی و شهری و سرمازدگی باغات مرکبات در نواحی گرمسیر و محتمل می باشد.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به مردم این استان توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی و کوهستانی اجتناب شود، از صعود به ارتفاعات خودداری و از فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند، نسبت به جمع آوری محصولات مرکبات در مناطق گرمسیری اقدام شود و با توجه به احتمال سرمازدگی از هرس کردن درختان پرهیز شود.

بهره مند بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر در شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۱۵.۸ سانتیگراد گرمترین و شهر سی سخت با کمینه دمای ۰.۴ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش