سریال «آرشیو 81»؛ راز‌های ترسناک یک آپارتمان


سریال «آرشیو 81»؛ راز‌های ترسناک یک آپارتمان

«آرشیو 81»؛ (Archive 81) سریال جدید و ترسناک شبکۀ نتفلیکس است که در دو خط زمانی گذشته و حال جریان دارد. بازی‌های خوب و فضای رازآمیز و هراس‌آوری که در سریال وجود دارد، آن را به اثری دیدنی و جذاب تبدیل کرده است که سریال‌دوست‌ها حتما از آن لذت خواهند برد.

فرارو- در این سریال دو خط روایت وجود دارد که در زمان حال و گذشته جریان دارند. خط اول که در زمان حال می‌گذرد مربوط به دن ترنر (با بازی مامودو آتی) است که یک مسئول بایگانی فیلم و متصدی موزه است. او توسط تاجر مرموزی به اسم ویرژیل داونپورت (مارتین داناوان) استخدام شده است تا تعدادی نوار فیلم قدیمی و آسیب دیده را ترمیم کند. این فیلم‌ها مربوط به یک پروژۀ تاریخ شفاهی هستند که دانشجویی به اسم ملودی پندراس (دینا شیهابی) در سال ۱۹۹۴ آن‌ها را تهیه کرده است.
به گزارش فرارو؛ دومین خط روایت فیلم (که در گذشته جریان دارد) مربوط به همین دانشجوست که ما داستان او را از طریق فلاش‌بک‌ها و همان فیلم‌های ضبط شده می‌بینیم. ملودی در حال ضبط داستان زندگی ساکنان یک آپارتمان است. این آپارتمان در کنار قصری ساخته شده که در سال ۱۹۲۰ در آتش سوخته است. ملودی همکار جوانتری هم به اسم جس دارد که در همین ساختمان به دنیا آمده و می‌شود حدس زد که بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌رسد اطلاعات دارد.
سریال «آرشیو 81»؛ راز‌های ترسناک یک آپارتمان
دن ترنر برای اینکه کار مرمت را انجام دهد و دستمزد هنگفت صد هزار دلاری‌اش را به دست بیاورد باید به تنهایی در یک ساختمان پرت و دورافتاده در منطقۀ کوهستانی کاتسکیلز اقامت کند. اینجا مکانی است که زمانی شرکت تست دی‌ان‌ای ویرژیل از آن استفاده می‌کرده است؛ و این فقط یکی از کسب و کار‌هایی است که ویرژیل در آن دست دارد.
در آنجا اینترنتی وجود ندارد و موبایل هم به سختی آنتن می‌دهد. به همین خاطر دن از یکی از دوستانش به اسم مارک می‌خواهد که اسم کسانی را که ملودی در فیلم نام می‌برد در اینترنت جستجو کند. یک تلفن ثابت آنجا هست که ظاهرا کار نمی‌کند. دن کم کم احساس می‌کند که کسی او را زیر نظر دارد. اما دن قبلا خانواده‌اش را در یک آتش‌سوزی از دست داده و شاید به خاطر همین حالت عصبی است که اینطور فکر‌ها به سراغش می‌آیند (شاید هم نه!).
در طول هشت قسمتی که تا به حال پخش شده، این سریال پر بوده از نظریه‌های توطئه، صحنه‌های ترسناک، اتفاقات عجیب و غریب شبانه، توهمات رازآمیز (که شاید هم توهم نباشند)، موسیقی هراس‌انگیز، لبخند‌های مرموز ساکنان طبقۀ ششم و هشدار‌های خیرخواهانۀ ساکنان طبقات اول تا پنجم. همه چیز سریال کم و بیش رضایت‌بخش و مطلوب است.
باید منتظر ماند و دید که آیا در ادامۀ سریال دو خط روایت زمان حال و گذشته به شکل درستی به هم پیوند می‌خورند یا نه. به هر حال شروع آن با بازی‌های خوبی که نقش‌های اصلی ارائه داده‌اند کاملا امیدوار کننده است. این از آن سریال‌هایی است که می‌توانید لم بدهید و از دیدنش لذت ببرید.
بازیگران: مامودو آتی (Mamoudo Athie)، دینا شیهابی (Dina Shihabi)، مارتین داناوان (Martin Donovan) و دیگران. امتیاز: ۷.۳/۱۰
منبع: theguardian.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق