بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد


بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد

وزارت انرژی لبنان اعلام کرد، خبر شبکه صهیونیستی مبنی بر انتقال گاز از فلسطین اشغالی به لبنان بی اساس است.

بیروت توافق واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان را تکذیب کرد

به گزارش راهبردمعاصر، وزارت انرژی لبنان از کذب بودن خبر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر موافقت آمریکا با توافقنامه واردات گاز از فلسطین اشغالی به لبنان خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار» در بیانیه وزارت انرژی لبنان آمده، در توافق گازی میان دولت لبنان و دولت مصر که بر روی آن کار می‌شود به شکلی صریح عنوان شده که این گاز از مصر است، مصر مقادیر زیادی از این گاز را در اختیار دارد و داخل کشور خودش صد برابر آنچه که قرار است برای لبنان تأمین کند، مصرف می‌کند بنابراین بخش کوچکی از تولید خود را در اختیار لبنان قرار خواهد داد.

در ادامه این بیانیه عنوان شده، این گاز از اردن عبور خواهد کرد و سپس به سوریه می‌رسد تا در نهایت خط از آن استفاده شود. بر اساس توافقنامه تزانزیت و «سوآپ» مقادیر موازی گاز از میدان‌های گازی در حمص به ایستگاه «دیر عمار» در شمال لبنان وارد می‌شود تا برای تأمین برق شهروندان لبنانی مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت انرژی لبنان تأکید کرد، اخبار منتشر شده مبنی بر آنکه این گاز اسرائیلی است کاملا کذب است.

منابع صهیونیستی امروز (یکشنبه) از موافقت آمریکا با توافق صادرات گاز به لبنان از میادین گازی فلسطین اشغالی و با عبور از خاک اردن و سوریه خبر دادند.

شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل در این باره گزارش داد که طبق طرح جدید، قرار است از میادین «تامار» و «لیفیاثان» فلسطین اشغالی که در دریای سرخ و تحت اشغال رژیم صهیونیستی واقع شده است، گاز از طریق یک خط لوله ابتدا به اردن، سپس سوریه و از آن‌جا سرانجام وارد لبنان شود./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی