اخبار کوتاه سینما و تئاتر / جدیدترین اظهارنظر علی نصیریان درباره مدیریت فرهنگی در تئاتر  


اخبار کوتاه سینما و تئاتر /  جدیدترین اظهارنظر علی نصیریان درباره مدیریت فرهنگی در تئاتر  

به گزارش دیباچه ، در این قسمت از خبرهای کوتاه حوزه سینما و تئاتر ، به سرعت مروری داریم بر خبرهای مهمی که امروز رسانه ای شده است . جدیدترین اظهارنظر علی نصیریان درباره مدیریت فرهنگی علی نصیریان...

به گزارش دیباچه ، در این قسمت از خبرهای کوتاه حوزه سینما و تئاتر ، به سرعت مروری داریم بر خبرهای مهمی که امروز رسانه ای شده است .

جدیدترین اظهارنظر علی نصیریان درباره مدیریت فرهنگی

علی نصیریان بدون شک یکی از ستون های اصلی تاریخ سینما و تئاتر این مملکت است ؛ هنر او آنچنان مورد توجه مردم قرا گرفته که او را یکی از پنج تن سینمای ایران نام برده اند. هرچند از این پنج تن ، تنها علی نصیریان در میان ماست و صد حیف که بزرگان این سینما را یکی پس از دیگری از دست دادیم و باید تا زنده اند یادشان کنیم .

استاد علی نصیریان در دیدار با برگزارکنندگان چهلمین جشنواره تئاتر فجر، درباره مدیریت فرهنگی در بالا بردن سطح تئاتر کشور نکاتی را متذکر شد که در ادامه می خوانید :

«مدیریت فرهنگی در پروسه پیشرفت و عمق بخشیدن به هنر و تئاتر بسیار اثرگذار است و با حضور مدیرانی دل‌بسته به تئاتر، این اتفاق ممکن خواهد بود.»

اخبار کوتاه سینما و تئاتر /  جدیدترین اظهارنظر علی نصیریان درباره مدیریت فرهنگی در تئاتر  

«من درود می‌فرستم به همه جوان‌ها و هنرمندانی که برای هنر تئاتر تلاش می‌کنند؛ برای تئاتری که از بخش‌های زیبا، تاثیرگذار و دل‌نشین هنر است. یک هنر منحصر به فرد و تکثیر نشدنی است؛ یک آیین است که در آن یک انسان مقابل انسانی دیگر قرار می‌گیرد تا مسائل و مصایب و گرفتاری‌هایش را عریان کند، بشکافد و مقابل انسان دیگری جراحی کند. همه این‌ زخم‌ها در تئاتر باز می‌شود؛ بنابراین تئاتر یک هنر زنده است.شما یک کار غیر قابل تکثیر و بسیار انسانی انجام می‌دهید؛ چراکه انسان را مقابل انسان جراحی می‌کنید. شما کسانی هستید که با نگاه و سواد و انرژی تازه وارد عرصه تئاتر شدید و برخی از شما بسیار خوب درخشیدید و کار کردید. حتی اگر پنج اثر در خور توجه از بین ۶۰۰ گروه متقاضی در جشنواره تئاتر فجر بیرون بیاید، بُرد با جشنواره است چراکه خلاقیت مقوله ساده‌ای نیست. این جشنواره با وجود تمام مشکلات کشور، فرصتی در مسیر پیشرفت شماست؛ امیدوارم این رویداد کمکی باشد تا بتوانید خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارید.»

« از پیش از انقلاب تا امروز، مدیرانی بوده‌اند که اصلا تئاتر را دوست نداشتند. اما برخی دیگر، عاشق تئاتر و هنر بودند و آن را ارتقا دادند. آقای قادر آشنا و آقای مسافرآستانه جزو دسته دوم هستند؛ چراکه دل‌بسته هنر و تئاترند.مدیریت فرهنگی در پروسه پیشرفت و عمق بخشیدن به هنر و تئاتر بسیار اثرگذار است و با حضور مدیرانی دل‌بسته به تئاتر، این اتفاق ممکن خواهد بود.»

روایت احساسی و تلخ بهرام رادان از آخرین روز وداع با پدر

بهرام رادان بازیگر توانمند سینمای کشورمان متاسفانه در غم از دست دادن پدر به سوگ نشست ؛ این بازیگر در فراق پدرش نوشت : «در بستر بیماری و رنجوری روزهای آخر چنان دردناک و غصه‌دار بود که رهایی از تن خسته و آرامش مطلق ابدی‌اش، تنها اندکی از درد فراقش می‌کاهد.»

اخبار کوتاه سینما و تئاتر /  جدیدترین اظهارنظر علی نصیریان درباره مدیریت فرهنگی در تئاتر  

«بامداد بیست و پنجمین روز اولین ماه زمستان سال دو صفر برای من خوش‌یمن نبود، ساعت از دو بامداد گذشته بود و بدن نیمه‌جان پدرم احیا نمی‌شد، تلاش عزیزان اورژانس به جایی نرسید و سری تکان دادند و با واژه «تسلیت می‌گوییم» غم دنیا روی سرم آوار شد... ساعت زندگی پدر در یک شب سرد بارانی در خانه خودش و در همان کوچه بن‌بست که دوست داشت، برای همیشه از حرکت ایستاد...
برای من دیدن پدری که سال‌ها صلابتش مثال راه و روش زندگی‌ام بود، در بستر بیماری و رنجوری روزهای آخر چنان دردناک و غصه‌دار بود که رهایی از تن خسته و آرامش مطلق ابدی‌اش، تنها اندکی از درد فراقش می‌کاهد. باباجانم تمام تلاشم را کردم که فرزند خوبی برایت باشم، کم و کاستی اگر بود به بزرگواری خود ببخش. خداحافظ جناب سرهنگ من.»

تقریبا تمام هنرمندان عرصه سینما در پیام های جداگانه ای درگذشت پدربهرام رادان را به او تسلیت گفتند.

10 اثر بخش فیلم های کوتاه جشنواره فیلم فجر کدام فیلم ها هستند؟

براساس رای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر، متشکل از احمدرضا معتمدی، دانش اقباشاوی و حامد جعفری، ۱۰ اثر به بخش فیلم کوتاه این رویداد سینمایی، راه یافتند.

فهرست این فیلم‌ها به شرح زیر است:

«آهو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهسا رضوی، «ارفاق» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی سولماز وزیرزاده، «تابوت» به کارگردانی اکبرزارع و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر تبریز، اکبرزارع، «گذشته» به کارگردانی حمید محمدی و تهیه‌کنندگی حمید محمدی و دفترمرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،«گوزن» به کارگردانی هادی بابایی‌فر و تهیه‌کنندگی هادی بابایی‌فر و محمود غفاری، «لئو» به‌ کارگردانی محمدمعین روح‌الامینی و تهیه‌کنندگی محمدمعین روح‌الامینی و انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر کاشان)، «ماجان» به کارگردانی فردین انصاری و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، «هاجرو» به کارگردانی افشین اخلاقی‌فیض‌آثار و تهیه‌کنندگی افشین اخلاقی‌فیض‌آثار و انجمن سینمای جوانان، «هرگز، گاهی، شاید» به کارگردانی شادی کرم‌رودی و تهیه‌کنندگی آرین وزیردفتری، «ویار» به کارگردانی حورا طباطبائی و تهیه‌کنندگی حورا طباطبائی و انجمن سینمای جوانان در این بخش به رقابت می‌پردازند.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر /  جدیدترین اظهارنظر علی نصیریان درباره مدیریت فرهنگی در تئاتر  

احمدرضا معتمدی، دانش اقباشاوی و حامد جعفری، اعضای هیات انتخاب بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر بودند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

نخستین عکس از مریلا زارعی در « هناس »

با پایان یافتن مراحل فنی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی، نخستین عکس از مریلا زارعی در این فیلم منتشر شد.

هم‌زمان با پایان مراحل فنی فیلم سینمایی «صورت فلکی»، دومین ساخته حسین دارابی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، این فیلم به «هِناس» تغییر نام داد.

همچنین نخستین تصویر از ایفای نقش مریلا زارعی در این فیلم رونمایی شد. زارعی با بازی در «هِناس»، پس از ۳ سال در مقام بازیگر با فیلمی جدید به جشنواره فیلم فجر می‌آید.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر /  جدیدترین اظهارنظر علی نصیریان درباره مدیریت فرهنگی در تئاتر  

«هِناس» به قلم احسان ثقفی و مهدیه عین‌الهی، روایت تلاش‌های عاشقانه زنی است برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم‌...

به تازگی نسخه نهایی این فیلم برای نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است. «هِناس» محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن