سرمربی والیبال ساحلی ناشنوایان: کسب عنوان در برزیل را نشانه گرفته‌ایم


سرمربی والیبال ساحلی ناشنوایان: کسب عنوان در برزیل را نشانه گرفته‌ایم

تهران _ ایرنا _ سرمربی تیم والیبال ساحلی ناشنوایان با بیان اینکه روسیه و اوکراین مهم‌ترین رقبای ما در المپیک برزیل هستند، اما وقتی ما نخستین دوره عنوان پنجمی را کسب کردیم به طور قطع همگی به کسب عنوان در برزیل می‌اندیشیم.

فریدون الهامی روز یکشنبه در حاشیه دومین مرحله اردوی آماده تیم والیبال ساحلی ناشنوایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ تیم والیبال ساحلی ناشنوایان اولین بار برای حضور در بیست و سومین دوره المپیک سامسون ترکیه تشکیل شد و البته سرمربی آن تیم خودم بودم و این تیم تازه کار توانست خیلی خوب ظاهر شود و ما پنجم شدیم.

وی ادامه داد:‌ المپیک‌ کارزار بهترین و قوی ترین تیم های جهان در هررشته ای است و همه تیم ها با هدف برد و کسب عنوان به المپیک می آیند و اگر چه در ورزش هیچ چیزقابل پیش بینی نیست اما تیم ما با هدف کسب عنوان راهی برزیل می شود.

الهامی در خصوص انتخاب نفرات و در دعوت ۱۲ نفر به اردوی نخست تیم والیبال ساحلی ناشنوایان گفت: نفرات دعوت شده از میان ملی پوشان والیبال ساحلی ناشنوایان و برخی بازیکنان والیبال ساحلی که از نظر فیزیکی شرایط مساعدی داشتند انتخاب شدند و دور نخست تمرینات طی چهار روز در بندرترکمن تشکیل شد.

این مربی با بیان اینکه فرصت زیادی تا زمان بازیهای المپیک برزیل باقی نمانده گفت: هنوز مشخص نیست که ایران یک یا ۲ تیم به برزیل اعزام می کند بر همین اساس ما ۵ نفر را به اردوی مرحله دوم دعوت کردیم و این نفرات با توجه به برگزاری مسابقات درون اردویی تا زمان اعزام به برزیل در اردو حضور دارند.

به گفته الهامی حضور پنج نفر در اردو حتی در صورت اعزام یک تیم، کمک خواهد کرد تا به طور مرتب بازیکنان در جریان تمرینات، مسابقه درون اردویی برگزار کنند و این بر نحوه آماده سازی آنان تاثیر مثبتی دارد.

وی در تشریح برنامه های آماده سازی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان افزود:‌ نفرات دعوت شده به اردو به دلیل شیوع کرونا و نداشتن تمرین و مسابقات، آمادگی کمی دارند و ما سطح آمادگی آنان را بین صفر تا ۳۰ درصد می دانیم و بر همین اساس، ۸۰ درصد برنامه مرحله دوم تمرینات بدنسازی و هوازی است و از مرحله بعد تا زمان اعزام تمرینات تکنیکال و فنی افزایش می یابد تا با آمادگی کافی راهی کاسیاس دو سول محل رقابت های المپیک شویم.

سرمربی تیم والیبال ساحلی ناشنوایان گفت:‌ با توجه به اینکه امکان مسابقات برون مرزی یا تدارکاتی خارجی وجود ندارد، ‌از اردوی بعدی مسابقات تدارکاتی با تیم والیبال ساحلی افراد سالم برگزار خواهد شد تا کادر فنی بتواند ضمن محک بازیکنان نقاط ضعف آنان را به خوبی شناسایی و مرتفع کند.

‌وی گفت:‌در کنار سروش سلطانی کمک مربی و آنالیزور تیم قرار دارد و بهنام بگجانی سرپرست این تیم است و والیبالیست ها بعد از هر اردوی ۱۵ روزه، ‌سه روز فرصت برای دیدار با خانواده شان دارند و این روند تا اعزام تیم به المپیک ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی