شاخص پرستار در علوم پزشکی خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر است


شاخص پرستار در علوم پزشکی خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر است

بجنورد- ایرنا- مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هم اینک شاخص تعداد پرستار به‌ تخت در دانشگاه علوم پزشکی استان کمتر از یک است این در حالی است که این رقم بر طبق شاخص های وزارت بهداشت 1.3 باید باشد.

رضا فانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود پرستار در استان، اظهار داشت: در صدد هستیم این کمبود کادر پرستاری با ردیف های استخدامی سال آینده و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی جبران شود.

وی افزود: هم اکنون هزار و ۴۰۰ کادر پرستاری شامل کارشناس پرستاری، کارشناس اتاق عمل و هوشبری و بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند.

فانی یادآور شد: از این تعداد ۶۰ درصد رسمی و پیمانی، ۳۰ درصد نیروهای طرحی و بقیه نیروها قراردادی و شرکتی هستند.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از پرستاران شاغل در بخش خصوصی استان در دست نیست، گفت: در حال حاضر پرستاران زیادی نیز در بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان ارتش مشغول به فعالیت هستند که آماری از شمار این افراد نداریم.

تزریق دُز سوم واکسن به بیش از ۶۰ درصد پرستاران

فانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۸۰۰ پرستار استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: از ابتدای واکسیناسیون دُز سوم تاکنون بیش از ۶۰ درصد پرستارانی که واجد شرایط تزریق دُز سوم بوده اند، واکسن خود را دریافت کردند.

هم اینک حدود یک میلیون و ۴۱۷ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که از این میزان ۸۳۸ هزار و ۵۴۹ دُز در مرحله اول، ۴۸۱ هزار در مرحله دوم و بیش از ۹۷ هزار دُز نیز در مرحله سوم واکسیناسیون عمومی تزریق شده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی