متهمان فساد شهرداری شهریار پای میز محاکمه


امروز دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد شهرداری شهریار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ​ صبح امروز دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۳۶ متهم فساد بیش از ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری شهریار به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
در ابتدای جلسه امروز اول از همه نوبت به دفاعیات متهم ردیف دوم یعنی مدیر سابق منطقه سه شهرداری شهریار رسید فردی که حالا متهم به دریافت بیش از دو و نیم میلیارد تومان رشوه است.
همچنین بر اساس کیفرخواست این متهم پنج سکه رشوه از مودیان ساختمانی دریافت کرده که البته در دفاعیات خود منکر دریافت رشوه شد وقتی متهم موضوع کارسازی برای تغییر قیمت املاک شهریار را انکار کرد نماینده دادستان گفت: این متهم با همکاری برخی اشخاص در شهرداری قیمت املاک را زیر قیمت کارشناسی به افراد مختلف واگذار کرده است.
بر اساس کیفرخواست و ردیابی‌های مالی این متهم حالا مشخص شده در زمان مسئولیتش در شهرداری شهریار برای دریافت شماره حساب و کارت اشخاص دیگر به افراد مختلف داده است.
این متهم در دفاعیاتش گفت: فردی که مبالغی به شماره کارت او واریز شده از دوستان نزدیک خواهرم است و از آنجایی که با همسر اولم مشکل داشتم و حساب‌های من را مسدود می‌کرد مجبور شدم برای کار‌های مالی شماره کارت این فرد را بدهم.
البته دفاعیات این متهم از سوی قاضی پذیرفته نشد و او را به رعایت صداقت در دادگاه دعوت کرد.
در ادامه متهم ردیف سوم هم که شهردار سابق اندیشه شهریار بوده برای دفاعیات به جایگاه آمد، او هم متهم به دریافت یک میلیارد و دویست میلیون تومان رشوه است البته با اعلام اینکه درباره شبکه ارتشاع چیزی نمی‌داند دفاعیات خود را به وکیلش واگذار کرد.
پرونده فساد شهرداری شهریار ۵۴ جلد دارد با بیش از هشت هزار صحفه که به سال‌های ۹۷ و ۹۸ بر می‌گردد و ان طور که در کیفرخواست آمده شهردار سابق شهریار معاونان او چهار شهردار برخی مناطق شهریار و تعدادی از اعضای شورای شهر شهریار بیش از ۱۸ عنوان اتهامی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو