استاندار خراسان جنوبی: تامین نهاده‌های دامی به‌طور ویژه پیگیری می‌شود


استاندار خراسان جنوبی: تامین نهاده‌های دامی به‌طور ویژه پیگیری می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین و توزیع نهاده‌های دامی به‌طور ویژه دنبال می‌شود برای اینکه عشایر در تامین نهاده دامی کمترین دغدغه را در ماه‌های پیش‌رو تا فصل بهار داشته باشند.

جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: ما هم از مرکز پیگیر ادامه توزیع نهاده دامی یارانه‌ای برای عشایر خواهیم بود هرچند کار سختی است اما با توجه به اثرات خشکسالی که متوجه عشایر بوده، حمایت از این قشر مولد وظیفه مسوولان است.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات به عشایر برای جبران اثرات خشکسالی نیازمند همت بلند است هرچند تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و ما هم در این زمینه کمک خواهیم کرد تا عشایر با اثرات خشکسالی‌های متوالی کنار بیایند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فروش محصولات تعاونی‌ها و صندوق‌های زنان عشایر هم حمایت می‌شود و در اولین فرصت بازدیدی از محلات عشایری در راستای بررسی مشکلات این قشر زحمتکش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه عشایر قشر سختکوش، پرتلاش و همراه با نظام هستند اضافه کرد: عشایر در جامعه ما مولد هستند و ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی عشایر هستند که تولید درصد قابل توجهی از تولیدات دامی و لبنی استان را برعهده دارند.

قناعت گفت: عشایر با سختکوشی و تلاشی که دارند به‌راحتی با کمبودها و مشکلات کنار می‌آیند و ماموریت اصلی اداره کل امور عشایر خدمت به نجیب‌ترین، شریف‌ترین و ارزشی‌ترین قشر جامعه است و کار و خدمت شما را می‌توان عبادت محسوب کرد.

وی افزود: ۸۰ درصد عشایر خراسان جنوبی در نوار مرزی مستقر هستند و این یعنی اینکه این عزیزان، مرزدار هستند و وجودشان امنیت‌آور است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: محصولات تولیدی عشایری هم در زمره سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین محصولات است.

وی گفت: باید تلاش کنیم که دوری از مرکز و کمبود امکانات باعث نشود که این قشر دچار مشکلات فرهنگی شود همچنین باید از موضوعات بهداشتی عشایر مراقبت لازم را داشته باشیم.

قناعت افزود: اجاره ندهیم که پای دلالال به میان عشایر باز شود و زحمت و دسترنج این قشر زحمتکش به فنا برود زیرا عشایر با سختی و مشکلات فراوان در زمینه تولید فعال هستند پس نگذاریم که سود زحمات عشایر به جیب دلالان برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل