حاشیه‌های زشتی که چهره کشتی را مخدوش کرد


حاشیه‌های زشتی که چهره کشتی را مخدوش کرد

تهران - ایرنا - متاسفانه چند صباحی است که شاهد درگیری‌ها، گهگاه همراه با زد و خورد و الفاظ رکیک در رقابت‌های کشتی هستیم که نمونه آخر آن چند روز پیش در گرگان و در جریان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور اتفاق افتاد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی گرامیدشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم طی روزهای ۲۲ تا ۲۴ دی ماه در مجموعه آزادی شهر گرگان برگزار و در پایان تیم مازندران، تهران و کرمانشاه به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را بدست آوردند و نفرات برتر مشخص شدند.

براساس چرخه انتخابی تیم ملی نفرات اول این مسابقات، جواز حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در شهر اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود را بدست آوردند.

هر چند در این پیکارها شاهد مبارزه‌های جذاب و دیدنی با حضور همه مدعیان ریز و درشت کشتی آزاد کشورمان بودیم اما حواشی و درگیری‌ها در برخی مبارزه‌ها خاطر علاقمندان را مکدر کرد و مسابقاتی که می‌توانست یکی از بهترین و فنی‌ترین مسابقات قهرمانی کشور در چند سال اخیر باشد به دلیل همین درگیری‌ها به حاشیه کشیده شد.

آنچه که مسلم است در درگیری‌های مسابقات قهرمانی کشور و با توجه به اینکه مسابقات بدون تماشاگر برگزار شد و آنچه که از فیلم‌ها منتشر شد اعتراض به شکست از سوی مربی و برخی همراهان کشتی‌گیران بود که به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی با توجه به شرایط و حساسیت مسابقات قهرمانی کشور بازنگری جدی در مورد داوری و از سویی برخورد جدی با خاطیان حوادث مسابقات کشتی قهرمانی کشور داشته باشد.

به طور حتم با توجه به شرایط مسابقات چرخه انتخابی کشور که قرار است در ادامه و در چندین مرحله هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی ادامه داشته باشد با شرایط فوق شاهد درگیری‌های شدیدتر نیز خواهیم بود.

فدراسیون کشتی ۲ روز بعد از اتمام پیکارهای قهرمانی کشور هنوز واکنشی نسبت به حوادث مسابقات قهرمانی کشور نداشته است.

یکی از مشکلات سال‌های اخیر کشتی کشورمان کم شدن جمعیت کشتی‌گیر در کشور است. حال جای سووال است با توجه به اتفاقاتی که در گرگان و یا آنچه که در مسابقات انتخابی تیم استان اردبیل شاهد بودیم، آیا خانواده‌ها دیگر رغبتی برای حضور فرزندانشان به رشته کشتی خواهند داشت؟

آذر ماه امسال در جریان مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان قهرمانی استان برای اعزام به مسابقات کشوری در اردبیل نیز متاسفانه فیلمی از درگیری خونین در سالن مسابقات منتشر شد که بعد از آن تنها رییس هیات کشتی استان برکنار شد در حالی که این موضوع باید به صورت جدی از سوی مسوولان ورزش استان اردبیل و کمیته انضباطی فدراسیون کشتی دنبال و با خاطیان برخورد جدی میشد و دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی