راه‌اندازی کاروان سوگواری و تقدیر از مادران شهدای مسجدی درسالروز ام العباس(س)


راه‌اندازی کاروان سوگواری و تقدیر از مادران شهدای مسجدی درسالروز ام العباس(س)

حجت‌الاسلام احمدی گفت: راه‌اندازی کاروان سوگواری و تقدیر از مادران شهدا، ویژه برنامه‌های مسجد طوس در سالروز وفات حضرت ام البنین(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید تصیر احمدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد باید در همه مناسبت های مذهبی، ویژه برنامه های مفصلی برگزار کنند تا مردم با معارف همه بزرگان دین آشنا شوند، اظهار کرد: اهالی مسجد طوس خیابان خراسان تهران به همین منظور کارگروه محتوایی تشکیل دادند تا علاوه بر مناسبت هایی همچون عزاداری شهادت امام حسین (ع) در ماه های محرم و صفر و ماه رمضان و عید غدیر، در سایر مناسبت ها نیز ویژه برنامه هایی برگزار کنند.

امام جماعت مسجد طوس افزود: یکی از مناسبت هایی که اهالی این مسجد حدود ۱۰ سال است که ویژه برنامه های متنوعی برای آن برگزار می کنند، 13 جمادی الثانی، یعنی سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، مادر حضرت عباس بن علی (ع) است.

وی اضافه کرد: پایگاه بسیج مسجد طوس همه ساله مراسم تقدیر از مادران شهدای این مسجد را در شب وفات حضرت ام البنین (س) برگزار می کند که امسال این مراسم در روز یکشنبه، 26 دی ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. تجلیل از مادرانی که طی سال 1400 نام فرزندان خود را عباس یا ابوالفضل قرار دادند نیز از برنامه های مسجد طوس در این شب است.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم میان نمازگزاران این مسجد و کسبه خیابان خراسان بخش پایانی این مراسم است.

وی خاطرنشان کرد: کاروان سوگواری بچه های مسجد طوس در قالب یک خودرو و سه دستگاه موتور به مناسبت وفات حضرت ام البنین (س) همچون سایر مناسبت های مذهبی در دوره شیوع ویروس کرونا در سطح خیابان خراسان، مردم را در عزای وفات مادر قمر بنی هاشم (س) شریک می کند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی