هنرمندان شرق استان کرمانشاه نیازمند توجه جدی هستند


هنرمندان شرق استان کرمانشاه نیازمند توجه جدی هستند

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کنگاور خواستار حمایت ویژه از هنرمندان شرق استان کرمانشاه شد و گفت: این افراد در گذشته مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته اند و اکنون باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «فرزاد الماسی» در آیین رونمایی ازپوستر پنجمین جشنواره استانی شعر با گویش محلی که در سرسرای فرمانداری کنگاور برگزار شد، اظهار داشت: کنگاور و غنای فرهنگی دیار تمدن و تدین با هنر عجین است و اگر بخواهیم در مورد غنای فرهنگ این منطقه صحبت کنیم باید ساعت‌ها در مورد آن حرف زد.

وی با بیان اینکه هنر و فرهنگ ما نشأت گرفته از تاریخ بلند ایران است، تصریح کرد: نمایش تعزیه روستای «فش» که با دیانت مردمان این منطقه عجین شده، نگاه ویژه به فرهنگ اسلامی را نشان می‌دهد.

الماسی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر استانی در کنگاور گفت: برگزاری این جشنواره که در سال های گذشته نیز در این شهرستان برگزار شده را به فال نیک گرفته و تلاش می‌کنیم میزبان خوبی برای شاعران و هنرمندان در سطح استان باشیم.

فرماندار کنگاور تصریح کرد: جشنواره شعر اقوام و گویش های مختلف فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ غنی این شهرستان به هم استانی ها است.

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز هنرمندان در عرصه های مختلف با کمترین دستمزدها و با سخترین شرایط معیشتی گذران زندگی می‌کنند و ایثارگرانه به این هنر می‌پردازند که ضوروت دارد با تمام توان از این هنرمندان حمایت شود.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا