ژئوسایت‌های قشم تا پایان هفته تعطیل است


ژئوسایت‌های قشم تا پایان هفته تعطیل است

قشم- ایرنا- مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: در پی بارندگی‌های اخیر و ادامه این بارش‌ها ژئوسایت های جزیره تا پایان هفته جاری تعطیل است و امکان بازدید از آن‌ها توسط گردشگران وجود ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری‌کاظمی افزود: باتوجه به آب‌گرفتگی و لغزندگی بالای ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم، امکان بازدید از آن‌ها غیر ممکن است و خطرات جدی در پی دارد.

وی ادامه داد: گردشگران حاضر در جزیره که علاقه‌مند به بازدید از این اماکن هستند، می‌توانند با مراجعه به موزه ژئوپارک قشم، ضمن بازدید از زوایای کلی ژئوسایت‌های مشهور قشم، از سایر ظرفیت‌های این موزه ازجمله بخش صنایع‌دستی آن دیدن کنند.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم تصریح کرد: بازگشایی ژئوسایت‌ها منوط به رفع آب‌گرفتگی و خشکی کامل آن‌ها بوده و در صورت راه‌اندازی مجدد آن‌ها، از طریق سایت و اینستاگرام ژئوپارک جهانی قشم این امر به اطلاع عموم می‌رسد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط نامناسب آب و هوایی برای تردد دریایی نیز مسافران و گردشگران جزیره قشم قبل از حرکت به سوی مقصد از شرایط باز بودن اسکله مسافربری و گردشگری اطلاع حاصل فرمایند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !