نسخه آفرودی پیکاپ فوتون تونلند مدل 2022 معرفی شد؛ آماده برای خارج از جاده


نسخه آفرودی پیکاپ فوتون تونلند مدل 2022 معرفی شد؛ آماده برای خارج از جاده

خودروسازی فوتون (Foton) همزمان با شروع سال 2022، عضو جدیدی به خانواده پیکاپ‌های خود، اضافه کرده است. نام این عضو جدید، فوتون «گرند جنرال» است و از روی ظاهرش می‌توان حدس زد که نسخه بهبودیافته‌ای از فوتون تونلند G7 باشد. حتما می‌دانید که تونلند G7...

خودروسازی فوتون (Foton) همزمان با شروع سال 2022، عضو جدیدی به خانواده پیکاپ‌های خود، اضافه کرده است. نام این عضو جدید، فوتون «گرند جنرال» است و از روی ظاهرش می‌توان حدس زد که نسخه بهبودیافته‌ای از فوتون تونلند G7 باشد. حتما می‌دانید که تونلند G7 در بازار چین، با نام جدید فوتون جنرال F9 فروخته می‌شود ولی در برخی بازارهای صادراتی، فوتون آنرا با نام‌های تونلند G7 یا تونلند F9 می‌فروشد.

فوتون گرند جنرال، بیشتر از آنکه به یک محصول جدید شبیه باشد، به یک کیت بدنه شبیه است. در واقع، اگر یک دستگاه فوتون تونلند G7 را بردارید و جلوپنجره خودرو را تغییر دهید، سپرها را دوباره طراحی کنید، از مه‌شکن‌های دایره‌ای شکل استفاده کنید، گارد زیر سپرها را اضافه کنید، ارتفاع تعلیق را بیشتر کنید و از رینگ‌های مشکی استفاده کنید، حاصل کارتان می‌شود خودرویی به نام فوتون گرند جنرال. تمامی تغییراتی که مهندسان فوتون برای پیکاپ گرند جنرال اعمال کرده‌اند، تنها با این هدف بوده که نسخه جذاب‌تری از تونلند G7 بسازند. اینکه زه‌های فایبرگلاسی مشکی‌رنگ به روی گلگیرها اضافه شده و اینکه جلوپنجره خودرو، به رنگ مشکی مات درآمده، ظاهرا برای این بوده است که فوتون، پیکاپی با ویژگی‌های آفرود به مشتریانش تحویل دهد.

نسخه آفرودی پیکاپ فوتون تونلند مدل 2022 معرفی شد؛ آماده برای خارج از جادهفوتون گرند جنرال دیزل 2022

در قسمت فنی، فوتون گرند جنرال از جدیدترین موتور ساخت فوتون (4F20TC)، به همراه گیربکس 8 دنده اتوماتیک ساخت ZF بهره می‌برد که جایگزین گیربکس‌های 6 دنده اتوماتیک فوتون تونلند G7 شده‌ است. البته تیپ‌های ارزان‌تر این پیکاپ، با همان گیربکس 6 دنده دستی سابق، بدست مشتریان می‌رسد. موتور توربو دیزلی برای فوتون گرند جنرال نیز ساخت کامینز بوده و 2 لیتر حجم داشته و می‌تواند 163 اسب‌بخار و 360 نیوتن‌متر را تولید کند. در واقع ترکیب موتور توربو دیزلی و گیربکس 8 دنده اتوماتیک، همان ترکیب برنده‌ای است که در پیکاپ فول سایز فوتون جنرال G9 نیز استفاده شده بود.

نسخه آفرودی پیکاپ فوتون تونلند مدل 2022 معرفی شد؛ آماده برای خارج از جادهفوتون گرند جنرال دیزل 2022

فوتون گرند جنرال 2022، با انبوهی از امکانات ریز و درشت، فروخته می‌شود. تیپ‌های ارزان‌تر این پیکاپ چینی، از نوع تک‌دیفرانسیل هستند و امکانات متداولی، در حد کروز کنترل، دوربین عقب و دو ایربگ، در آنها وجود دارد. اما اگر به سراغ تیپ‌های گران‌تر بروید، سیستم محرکه دودیفرانسیل ساخت بورگ‌وارنز (BorgWarner) با 4 حالت اتوماتیک (Auto)، چهارچرخ سبک (4H)، چهارچرخ سنگین (4L) و دوچرخ سبک (2H) با امکانات جذاب‌تری مانند شش ایربگ، سیستم تشخیص صدا، اینترنتی داخلی، دوربین 360 درجه، نویگیشن، چراغ‌های اتولایت و ... در اختیارتان قرار می‌گیرد. قیمت فوتون گرند جنرال 2022، بسته به اینکه کدام گیربگس، کدام سیستم محرکه و کدام آپشن‌ها را انتخاب کرده باشید، حدود 19 تا 26 هزار دلار (در بازار چین) است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت