ترجیح کاربران به استفاده از گوگل در سایه بی توجهی سامسونگ


ترجیح کاربران به استفاده از گوگل در سایه بی توجهی سامسونگ

سامسونگ باید برای بهتر شدن جایگاهش در میان کاربران استراتژی هایش را تغییر دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سامسونگ اولین نسخه سیستم عامل تایزن را برای کنترل روی نرم‌افزار‌های اجرایی دستگاه‌هایش مثل ساعت‌های هوشمند و تلویزیون در سال ۲۰۱۲ ارائه کرد؛ اما برای مدتی از این پلتفرم فاصله گرفت.

به گزارش androidpolice، سامسونگ در رقابت با شرکت گوگل در این سال‌ها فناوری‌هایی از جمله Good Lock را برای راحتی کاربران عرضه کرد؛ با استفاده از این اپلیکیشن کاربر با چند حرکت ساده بخشی از رابط کاربری گلکسی اش را سفارشی می‌کند. دستیار صوتی گوگل، دستیار صوتی الکسا و اپلیکیشن S Voice سامسونگ؛ همگی نمونه‌هایی از فناوری‌های ارائه شده این شرکت‌ها در سال‌های اخیر هستند؛ البته اپلیکیشن S Voice پس از مدتی به سرویس Bixby تبدیل شد.

سامسونگ در این اواخر از هر روشی برای اقناع مخاطب جهت استفاده از محصولاتش بهره برده است. سیاستی که در برخی موارد معکوس جواب داده و بیشتر کاربران به سمت محصولات و خدمات گوگل رفته اند؛ برای مثال تعداد محدود گزینه‌های Bixby یکی از همان دلایل انتخاب محصولات گوگل به جای سامسونگ است.

ترجیح کاربران به استفاده از گوگل در سایه بی توجهی سامسونگ

این اواخر نیز در Galaxy Watch۴ سامسونگ فقط با دوبار فشار دادن دکمه بالایی، برنامه مورد نظر کاربر اجرا می‌شد و گزینه‌ای برای انتخاب دستیار و ... وجود نداشت. اصرار سامسونگ به ارائه همزمان سرویس Bixby در کنار ساعت هوشمند Wear OS کمی عجیب به نظر می‌رسد. صفحه کلید سامسونگ نیز به محض وارد کردن هر متنی ظاهر می‌شود؛ اما مشکلات آن از جمله ورودی صوتی نامناسب سبب شده تا از رقیب خود یعنی صفحه کلید گوگل عقب بماند. سامسونگ در واکنش به انتقادات کاربران گوشی‌هایی را با سیستم عامل SwiftKey مایکروسافت به مخاطبان ارائه کرده است. به هر حال سامسونگ باید به نظرات مخاطبانش اهمیت داده و استراتژی انتخاب نرم افزار برای دستگاه‌هایش را تغییر دهد.

ترجیح کاربران به استفاده از گوگل در سایه بی توجهی سامسونگ

بیشتر بخوانید

چرخش صفحه ساعت‌های هوشمند با Wear OS ۳

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی