همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است/ حمایت ایران را فراموش نمی‌کنیم


همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است/ حمایت ایران را فراموش نمی‌کنیم

تهران-ایرنا- مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد با بیان اینکه مردم سوریه هیچ وقت یاری ملت ایران را فراموش نمی‌کنند، گفت: رابطه ما با ایران، عراق و لبنان خیلی مهمتر از ارتباط با کشورهایی است که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند؛ همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بثینه شعبان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه افق گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی برای من نمونه کامل یک انسان باایمان، فداکار و خدمتگزار مردم است و ما هرگز فداکاری‌­های او در سوریه را فراموش نخواهیم کرد.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس‌جمهوری سوریه افزود: از دیدگاه استراتژیک، ما برای غلبه بر دشمنان به حاج قاسم نیاز داشتیم، بشار اسد هم متوجه این مساله شد که قدرت دشمنان در وحدت آنهاست و قدرت «مقاومت» هم در همین عنصر باید تجلی پیدا کند.

به عقیده بثینه شعبان، جنگ علیه مردم سوریه از ۲۰۱۲ تاکنون مراحل مختلفی داشت، از تبلیغات و نبرد روانی توسط رسانه‌های غربی و با القای سقوط دولت سوریه شروع شد و در ادامه به ورود سلاح و تروریست‌ها به منطقه انجامید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: می‌دانستیم تروریست‌ها در منطقه دارند چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند ولی خودشان نمی‌دانستند در حال تخریب چه چیزی هستند. در حالی که سران آنها به این موضوع واقف بودند و هدف آنها تخریب میراث فرهنگی سوریه بود.

مشاور بشار اسد افزود: آنها فکر نمی کردند که مردم سوریه بتوانند برابرشان مقاومت کنند اما با کمک دوستانمان، یعنی ایران، حزب الله و روسیه توانستیم بر فتنه تکفیری‌ها و تروریست‌ها غلبه کنیم.

بثینه شعبان گفت: بعد از اینکه دیدند نیروهای مستشاری‌شان کاری از پیش نمی‌برند، اردوغان از یک سو و آمریکا هم از سویی دیگر، به صورت میدانی وارد معرکه سوریه شدند تا مقاومت را ساقط کنند ولی باز هم موفق نشدند و به همین دلیل جنگ اقتصادی را شروع کردند.

وی با لحن محکمی بیان کرد: از طریق این شبکه به همه آنها می‌گوییم هر کاری کنند به نتیجه نمی‌رسند.

مشاور بشار اسد با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که به کمک سوریه آمد، گفت: در جنگ اخیر، اولین کشوری که به کمک ما آمد ایران بود و نیروهای مستشاری این کشور وارد سوریه شدند؛ حضور شهید سلیمانی خودش بزرگ‌ترین کمک بود.

بثینه شعبان تصریح کرد: در زمینه نفت و دارو هم کمک‌های زیادی از سوی ایران به مردم سوریه شد و مردم سوریه هیچ وقت یاری ملت ایران را فراموش نمی‌کنند. رابطه ما با ایران، عراق و لبنان، خیلی مهمتر از روابطمان با کشورهایی است که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند؛ همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است.

به گفته مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس جمهور سوریه، بازگشت ایران به منطقه معنا ندارد؛ ایران جزیی از این منطقه است و حضورش در سوریه هم طبیعی است و این دخالت آمریکاست که غیر منطقی است.

بثینه شعبان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۰ سال با مرحوم حافظ اسد کار کردم و از نزدیک، مشکلات او و راهکارهایش برای حل آنها را لمس کردم. ما به اهل بیت (ع) و شخصیت‌هایی مثل حضرت زینب (س) اعتقاد داریم و از آنها الگو می‌گیریم، افراد بزرگی که مقابل دشمنان پایداری کردند؛ اهل بیت(ع) در تاریخ جاودانه شدند و دشمنانشان از بین رفتند و این درس بزرگی برای ماست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است