کشف ظروف سفالی هزاره اول قبل از میلاد در طارم


کشف ظروف سفالی هزاره اول قبل از میلاد در طارم

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسینعلی فضلی گفت: این اشیاء شامل 9 ظرف سفالی، دو کوزه دسته دار، دو لیوان دسته دار، یک بشقاب و چهار ظرف سفالی دیگر به رنگ سیاه و نخودی است که در حین پایش از تپه های تاریخی شهرستان طارم کشف شد. فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان...

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی #زنجان از کشف ۹ ظرف سفالی تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در حین پایش نیروهای یگان حفاظت در یکی از روستاهای این منطقه خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسینعلی فضلی گفت: این اشیاء شامل ۹ ظرف سفالی، دو کوزه دسته دار، دو لیوان دسته دار، یک بشقاب و چهار ظرف سفالی دیگر به رنگ سیاه و نخودی است که در حین پایش از تپه های تاریخی شهرستان طارم کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با همکاری سازمان های مردم نهاد، میراث بانان افتخاری و همچنین دستگاه های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه روزی از بناهای تاریخی و محوطه های باستانی این استان مراقبت و محافظت می کنند.

او بیان کرد: شهرستان طارم به دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه ها، تپه ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش از تاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت های باستانی قرار دارد.

فضلی آثار فرهنگی و تاریخی را سند هویت و افتخار ملی دانست و خواستار صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف اجتماع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!